Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verwarring

Het weer is zo vreemd, zo wisselend, zo onvoorspelbaar.
Je zult maar bij de weersvoorspellingen werken.
Nu kun je natuurlijk voorspellen dat het zal regenen, hagelen en dat de zon zal gaan schijnen.
Dan heb je altijd een goede kans dat de weersvoorspellingen kloppen.
Vanmiddag heb ik al 2 hagelbuien voorbij zien komen, die gevolgd werden door een prachtige zonnegloed.
Het is dan ook nog steeds maart en misschien telt het spreekwoord: “Maart roert zijn staart” nog steeds.

Ik houd van spreekwoorden en gezegden.
Nostalisch ben ik dan ook wel een beetje en ik bedenk me dat het voor jongelui met al die veranderingen niet mee zal vallen.
Want niet alleen het weer is aan het veranderen.
Het ouderwetse “huisje, boompje, beestje” is inmiddels ook van de baan.
Men woont samen en werkt allebei, men heeft een carrière in de betreffende werkomgeving en tegenwoordig ook een carrière in huizen...
Zo kan het kopen van een appartement het beginpunt zijn van een wooncarrière.
Het einddoel is dan een villa natuurlijk, of misschien wel een huis in het buitenland.

Of daar dan kinderen bij passen is maar de vraag.
Ook al ben ik dan een beetje te oud voor een wooncarrière, het lijkt me toch belangrijker dat je een kindercarrière hebt.
Als je tenminste kinderen wilt.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit de meeste voldoening geeft.
Maar ja, om ze nu elke dag naar een kinderdagverblijf te moeten brengen, zie ik persoonlijk óók niet zitten.
Geef mij dan maar de ouderwetse moeder die klaarzit met het welbekende kopje thee van vroeger als je uit school kwam.

Om nog maar niet te spreken van de soms te grote woonafstanden die er tussen familieleden bestaan.
Hoe moet je een eventueel kleinkind een familiegevoel bijbrengen?
Of zijn het beren op de weg die er niet zijn ?
Wat mijn persoonlijke reden is om dit te overdenken is eigenlijk dat ik bang ben dat ik nooit oma zal worden en dat terwijl ik me er zo op had verheugd.

Schrijver: Eva Mensch, 18 maart 2007


Geplaatst in de categorie: familie

1.0 met 7 stemmen 6.359



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Rina van Dijk
Datum:
21 maart 2007
Niet wanhopen, je wordt vast nog eens oma. En dan blijken al die angsten, inderdaad, beren te zijn.
Misschien kun je al vast een voorschotje nemen door 'oppasoma' te worden. Er zijn vast wel moeders die hun kind bij zo'n lieve 'tante' willen brengen.
Naam:
Rudolf
Datum:
18 maart 2007
Email:
rudolf.schinkelhome.nl
Wonderen bestaan (het WEER is al een wonder op zichzelf), sterkte, mooi verhaal.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)