Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zorgeloos

De Raad voor Orde en Tucht voor het Advertentiewezen
T.a.v. de heer Mr.Q.Hontsfodt

Geachte heer Hontsfodt,

Mag ik even, ja? Fijn! Waar het om gaat is dat ik de laatste tijd voortdurend wordt geconfronteerd met misleidend verwarrende reclameboodschappen (commercials in uw jargon).

Voorbeeld: Om 21.32 uur, maandagavond j.l, werd mij uit stand een reclameboodschap toegeworpen met de volgende tekst:
“ZORGELOOS DOOR HET LEVEN MET HAARLOZE BENEN”
Vervolgens werd mij een dame getoond, doende haar benen te ontharen met een middel dat ongetwijfeld weer veel beter is dan alle andere relevante middelen samen.

Maar ik dwaal af. Waar zit em de misleiding. In het woord “ZORGELOOS”.
Mag ik u er op wijzen dat ik tot nu toe nimmer enige zorgen heb gehad met betrekking tot mijn lichaamsbeharing?
Zorgeloos! Alsof haren op het lichaam een terminale ziekte betreffen! Wat is dat voor onzin?
Haren horen op een lichaam! Die zitten er niet voor niets,ja!
Maar het punt is: mensen geloven die reclamebagger. Na drie achtereenvolgende keren deze onheilstijding te hebben aangehoord rent half behaard Nederland naar de drogist om DE doorbraak op onthaargebied zo snel mogelijk aan te schaffen.

Ik zei het al. Haren zitten er niet voor niets! Hersens ook niet. Wat nou als volgende week de een of andere op geld beluste randdebiel in een commercial het volgende gaat verkondigen:
“ZORGELOOS DOOR HET LEVEN MET HERSENLOZE HOOFDEN”?

Ziet u het nijpende probleem al voor zich meneer Hontsfondt? Ik wel! Hier ligt uw verantwoordelijkheid. U dient onmiddellijk in te grijpen!
Dat wat betreft het misleidende.
Nu het verwarrende: Na het ontharingsfilmpje te hebben geconsumeerd en mij dus min of meer werd meegedeeld dat de haren op mijn lichaam voor problemen zullen gaan zorgen, kwam het volgende reclamefilmpje op mij af denderen.
Mag ik citeren? Fijn!:
“GOH MICHELLE, WAT ZIT JOUW HAAR GEWEEEELDIG!!!”
Snapt u waar ik heen wil? Twee commercials die het tegenovergestelde beweren!
Grijp in Godsnaam in meneer Hontsfodt. Anders doe ik het!

Hoogachtend,

Paco Painter, terminaal behaard!


Zie ook: http://www.pacopainter.punt.nl

Schrijver: paco, 2 mei 2007


Geplaatst in de categorie: lichaam

3.5 met 6 stemmen 1.296



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Natasja
Datum:
18 juni 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com
Ik heb de reclame niet gezien. Ook zal ik niet naar de winkel rennen om direct de aanschaf te doen als ik hem wel zie.

Alleen ik ben het denderend met je eens. Zorgeloos leven met ontharingscrème is nogal misleidend als het op de crème zelf aankomt, inplaats van de hele gedachte rond zorgeloos..
*Smeer nooit ontharingscrème op je gezicht! Mijn haren waren weg.. Mijn baard echter niet..

Zorgelijk rood en verbrand..

amen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)