Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Gedegen"

Er is eindelijk duidelijkheid gekomen. De Nederlandse militairen martelden niet in Irak. Tenminste dat concludeerde de commissie Van den Berg in haar rapport dat is overhandigd aan minister Middelkoop van Defensie, jeweetwel, die man van de Gristen Unie voor wie de bijbel een leidraad is voor het regeren van het land. Wat de bijbel is?

Dat boek waarin staat dat het verboden is te doden. Beetje moeilijk uit te leggen aan je achterban dat je dan toch minister van defensie bent. Maar oké, geen punt.

Als het geen marteling was, wat was het dan wel volgens het rapport?:
Een: het buiten de bevoegdheid treden van de militairen;
Twee: er zijn fatsoenregels overtreden;
Drie: de grenzen van artikel 3 van het Europese verdrag zijn overschreden.
Verder noemde van Middelkoop het rapport “zeer gedegen”. En hij vindt bovendien dat er ‘helderheid’ is geschapen.

Conclusie: Wanneer welk willekeurig land uit het Midden-Oosten, Afrika of waar dan ook hetzelfde had geflikt dan zou Nederland moord en brand hebben geschreeuwd, het betreffende land een schurkenstaat hebben genoemd en de verantwoordelijke leider van zo’n land voor een tribunaal hebben gesleept.

En ik ben het zover met Middelkoop eens dat er inderdaad ‘helderheid’ is geschapen en dat de martelingen ‘zeer gedegen’ onder het tapijt zijn geschoffeld onder een brei van lulkoek waarvan je de tranen in je ogen schieten.

Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant betreurt achteraf het gebruik van het woord martelingen(??).
Hoelang heeft hij in de kelders van de AIVD onder een afgeplakte skibril gelegen tot hij die ommezwaai maakte?

‘Man vermoordt vrouw na haar verkracht te hebben’, wordt voortaan: ‘man overtreedt fatsoensregels na buiten zijn bevoegdheden te zijn getreden’.
Lijkt mij zeer gedegen en buitengewoon helder. En het klinkt meteen een stuk vriendelijker!

Vuilnisman!!! Mag deze zak ook mee???


Zie ook: http://www.pacopainter.punt.nl

Schrijver: paco, 19 juni 2007


Geplaatst in de categorie: geweld

4.5 met 4 stemmen 747



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
paco
Datum:
21 juni 2007
Email:
pacocritici.nl
De feiten zoals ik ze zie, is de wijze waarop grove overtredingen met spitsvondig gevonden politiek correcte woordconstructies onder het tapijt worden geschoffeld.
Naam:
Rina van Dijk
Datum:
20 juni 2007
Ik vind je bijdragen meestal amusant en lees ze met plezier. Maar ik ben bang, dat je hier wel heel erg doordraaft. Je bent kennelijk niet op de hoogte van de feiten.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)