Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Beschaving

Jaar nul, Jozef schaaft, timmert en zaagt. Jezus vindt iets meer dan drie decennia later zijn kruis, Maria schreit bittere tranen, Magdalena heeft als enige oprecht verdriet.

Zo'n dikke zevenhonderd jaar later, Bonifatius laat het leven voor wat het is, onderbuikgevoelens vermoorden een idealist. En dan is het even stil, maar niet voor lang. Kruistochten worden ondernomen want er suddert iets voorbij het land dat nu bekend staat als Israel. Gouden Eeuw, er breekt een ketting bij Chatham, tussentijds worden er opcenten gebeurd, Alva, Geuzen, Waterland, er gebeurt zoveel, alles loopt door elkaar, ik weet bijkans niet meer hoe het ook al weer in elkaar stak.

Moslims lopen 1500 jaar achter, kenden geen martelaar doch slechts een pedofiele profeet, zou u uw dochter van negen toevertrouwd hebben aan een dergelijke proleet? Verwacht ook nog eens, opgeblazen, maagden in het verschiet. Leunend op schreeuwende baarden in kapot geschoten straten, schuilend achter tenten die zij vrouwen noemen, en kinderen die nooit hun jeugd hebben mogen beleven.

Terug naar Nederland, of moet ik zeggen, Vernederland, normen en waarden hoog in het vaandel, maar dan voornamelijk in vinexwijken en blanke oorden, waar lichgetint nog geen scooters rondrijden. Wilders zal verdubbelen, maar of ik daar blij mee moet zijn....

Beschaving, ik denk niet dat ik dat nog mee ga maken.

Schrijver: katje, 15 juli 2007


Geplaatst in de categorie: maatschappij

2.9 met 8 stemmen 561



Er zijn 11 reacties op deze inzending:

Naam:
Frederik
Datum:
21 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
Ik heb vier banen, een hoop vrije tijd, en aandacht genoeg :-)
Naam:
Ome Joop
Datum:
21 juli 2007
De werkelijkheid is dat je nu je geen werk meer hebt, betaald aan de zijkant wordt gezet.
Naam:
Frederik
Datum:
18 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
De "werkelijkheid" van deze site is een virtuele.
Ik werp geen parels voor de zwijnen. Ik ben hier aangesteld om Fred, Nathalie en gluupje te bekritiseren. Daar word ik voor betaald :-)
Naam:
Ome Joop
Datum:
18 juli 2007
Als jij net zo neerbuigend doet tegen je partner als tegen sommigen op deze site, dan ben ik bang dat jij de enige bent die 15 jaar gelukkig getrouwd is. Of je hebt inderdaad een cavia.
Naam:
Frederik
Datum:
17 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
Die podia zijn aan jou absoluut niet besteed. Je zou je er maar ontheemd voelen.
Overigens ben ik al 15 jaar lang gelukkig getrouwd :-)
Naam:
Ome Joop
Datum:
17 juli 2007
Welke podia Frederik, doe eens een linkje, of wordt het je dan te link ? Lezen wij iets van jou in de Donald Duck, komt ons ter ore dat je een cavia hebt ? Hoewel ik betwijfel dat een huisdier het bij jou zou kunnen uithouden.
Naam:
Frederik
Datum:
16 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
Vreemde gedachte dat ook ik voor deze site zou moeten schrijven. Ik heb betere podia :-)
Bij ´beschaving´ kunnen we bijvoorbeeld denken aan de Mahabaratha, aan Shakespeare, aan de Comédie Humaine, aan de gedichten van René Char. Schrijf dáár eens iets over (als je dan zo nodig toch iets moet schrijven).
Naam:
Ome Joop
Datum:
16 juli 2007
en frederik beperkt zich tot de marge, verder is hij nog niet gegaan, beschaafd als hij is (sic)
Naam:
Frederik
Datum:
15 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
De kijk op religie is net zo beperkt bij dit katje in nood (dat gekke sprongen maakt) als de kijk op beschaving.
Naam:
gluupje
Datum:
15 juli 2007
gezocht en gevonden, frederik heeft een nieuw slachtoffer, is je opblaaspop soms lek frederik of heb je thuis echt niets te vertellen
Naam:
Frederik
Datum:
15 juli 2007
Email:
roelofhotmail.com
Uitstekend, je laat je op de juiste manier inspireren.
Ik bepaal nu de thema´s :-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)