Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

mijn vriendin

Ik had een heel goede vriendin: we deden van alles samen. Wij waren altijd wel bij elkaar, zij bij mij of ik bij haar of we waren weg. Niemand kwam tussen ons in en we kwamen altijd voor elkaar op. We hadden de grootste lol en deden de nuttelooste dingen.

Opeens werd alles anders. Ze at niet meer ze dronk niet meer. En sneed haar aders open. Ze praatte haast niet meer.
Ik vroeg haar wat er aan de hand was maar telkens negeerde ze me.
Op een dag kwam ze naar me toe en zei: ik wil niks meer met je te maken hebben en ik wil je niet meer zien.
Ik schrok en was verbaasd. Ze liep weg en zei niets meer. Ik ging erachteraan. Maar telkens zocht ze ruzie maar ik bleef maar normaal doen.

Ik probeerde er alles aan te doen om er achter te komen want er aan de hand was. Ik ging naar haar ouders. Maar die wilden er niets meer over weten. Ondertussen was het al zover dat ze me ging bedreigen.
En ze zei dat ze zelfmoord zou plegen.
Ik moest wat doen: het was mijn laatste kans om haar proberen te helpen.
Ik ging naar de directeur van onze school. Die schakelde hulp in. Toen moest ze naar een onderzoeker. Ze was daardoor vaak niet op school.
Naar een tijd ging het een stuk beter.
Maar ze heeft nu wel overal littekens van het snijden.

Achteraf bleek dat ze wel rookte en ze is pas 12 (ik ben zelf trouwens ook pas 13).
Ik schrok en vroeg waarom ze dat deed; ze zei dat ze zou stoppen en dat zij het maar soms deed.

Daarna werd het vakantie en heb ik niets meer van haar gehoord...

Schrijver: Sandra Arnouts, 17 mei 2008


Geplaatst in de categorie: vriendschap

2.0 met 7 stemmen 907



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Natasja
Datum:
3 juni 2008
Email:
ratelaartjehotmail.com
Hoi Sandra,
he.. Zo hoort het niet te lopen in een vriendschap, maar volgens mij heeft E van Dam gelijk en is haar iets gebeurd waarom zij in zichzelf is gaan snijden. Dat is inderdaad niet iets waar jij wat aan kan doen, je vriendin kiest er zelf voor het niet met jou te delen. En dat is voor jou heel pijnlijk.
Ook kan het jou helpen een brief te schrijven dat je het wel heel erg vind en dat je haar mist.
Misschien helpt het een beetje als ik je vertel dat ik uit eigen ervaring weet dat mensen die zichzelf pijn doen, dat doen omdat ze niet zo goed weten hoe ze zich moeten uiten..
Toch neemt dat niet weg dat dit erg verdrietig is voor jou.. Sterkte meid!
Naam:
Sandra arnouts
Datum:
25 mei 2008
dankjewel
ik vind het zelf ook heel erg maar ik heb m'n best gedaan.
Naam:
E van Dam
Datum:
22 mei 2008
Het doet mij pijn als ik dit lees.
Vooral omdat niemand zo netjes is geweest om te vertellen, waar het om ging.
Waarschijnlijk is in het leven van je vriendin iets ergs gebeurd, iets wat ze niet kan verwerken en wat haar heel veel pijn heeft gedaan. En om die pijn niet te voelen snijdt zij zich zelf.
Jij hebt er alles aan gedaan om haar te helpen. Nu is het aan anderen om dat te doen. Het is niet jouw fout. Ik vind het jammer dat je een vriendin kwijt bent.
Sterkte!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)