Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De bevalling

Vijftien dagen voor de uitgerekende datum van de bevalling werd ik wakker met buikgriep, tenminste, dat dacht ik. Het was wel opvallend dat ik iedere vijftien minuten zo'n aanval kreeg.

Om half twee 's middags moest ik langs de verloskundige. Ik vertelde waar ik last van had. Het zou mijn eerste bevalling zijn, dus ik wist niet beter en vertelde van de buikpijn. Ze keek niet eens of ik ontsluiting had en stuurde me naar huis!

Ik stel me zeker aan!, zo dacht ik en pakte de fiets. Bij mijn moeder aangekomen pakte ik de breipennen en boog iedere tien minuten dubbel van de buikpijn! "Jij hebt vanavond je kind!" zo zei mijn ma!
Ik vertelde dat ik net van de verloskundige vandaan kwam en dat ze mij naar huis had gestuurd! "Nou, ik heb zes kinderen gehad, dus ik kan het weten!"zo verkondigde moe.

Ik wist het ook niet meer en fietste tussen twee weeën door weer naar huis.
In de hal van de flat stond ik net gebogen van de pijn, toen mijn man eraan kwam. "Wat is er met jou?"zo vroeg hij. Ik vertelde het hele verhaal en we gingen naar boven.
We zouden wel zien wat er van kwam.
Ik kookte en kotste alles weer uit!
"Nu haal ik de verloskundige erbij en als ze niet snel komt een dokter!"zo brulde mijn echtgenoot en vertrok.

Binnen no time was ze er en concludeerde dat ik inmiddels acht centimeter ontsluiting had. Ze kon nog net een verpleegster op piepen.
Ik kreeg opeens zulke hevige weeën dat ik het niet meer uithield van de pijn!
Dood of levend als die pijn maar ophoudt, dacht ik.
Dat moet de baby gevoeld hebben want met de navelstreng om haar nek kwam zij ietwat blauw ter wereld!
Het kostte moeite haar aan het ademen te krijgen. Een tik op haar billetjes en een kopje koud water over het hoofd!
Als een moeder de moed opgeeft, houdt die bij de baby ook weleens op.

Ze wordt op mijn buik gelegd en ik ben meteen verliefd!!!

Schrijver: Melinda Bouwman, 15 december 2008


Geplaatst in de categorie: geboorte

2.6 met 8 stemmen 801



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)