Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Goden bestaan niet

De enige reden dat ik goden met een hoofdletter schrijf is, omdat het aan het begin van een bewering staat. Ook al is dit een hartenkreet. Mocht ie wel bestaan, dan is het een lamlul van het ergste soort. Waarom zoveel ellende, ziektes, misdaden, rampen, kromgeborenen en machtsgeilen. Hij (of misschien wel zij) had toch gewoon alles in een keer goed kunnen doen. Wat kunnen zijn (of haar) beweegredenen zijn geweest om ons te beproeven ? Hij (of zij) heeft ons godverdomme zelf uitgevonden !! Een god twijfelt niet, schrijft niet voor, geselt niet met plagen, laat het niet aan komen op een eindoordeel.

Neen, een echte god heeft geen strijd nodig, zeker niet over de ruggen van degenen die hij (zij) heeft gemaakt.

Naar mijn idee is god niet goed te praten, geloof ik.

Schrijver: Fred, 9 februari 2009


Geplaatst in de categorie: religie

1.5 met 14 stemmen 555



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Jeannette
Datum:
12 februari 2009
Hij heeft alles ook in één keer goed gedaan. Wat Hij echter niet heeft willen doen, is de vrijheid afpakken. De vrijheid te kiezen 'met of zonder Hem'. Is dit de fout die Hij heeft begaan? Dan vind je dat Hij goed geprogrammeerde robots had moeten scheppen, in plaats van mensen (of helemaal niets).
Naam:
Günter Schulz
Datum:
10 februari 2009
Email:
ag.schulztiscali.nl
Ben het met Outsider eens.
Goden weerstaan m.i. stoïcijns
altijd des duivels minachtende grijns.

Ben het met Fred eens als hij stelt, dat
Goden, als opperwezen(s) en schepper(s) zich
tegenover niemand hoeven te bewijzen.
Naam:
Outsider
Datum:
9 februari 2009
Goden bestaan wel.
Men houdt er alleen geen rekening mee dat duivels ook bestaan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)