Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

thuis

ik zit even thuis te zitten. want ik voel me niet geweldig. ik bedenk me kort even wat ik fout heb gedaan. want ik voel me niet zo helder.

met een bonkend hoofd loop ik de trap af. en hoor een snerpend geluid. er wordt aangebeld, nee toch! ik voel me moe en door het kijkgaatje in de deur zie ik dat mijn ouders er zijn.

een pijnlijk gevoel suist door mijn hoofd en ik kijk in de spiegel. daar zie ik een zielig meisje met ongekamde haren.
ik snel naar mijn kamer en ondertussen wordt er weer aangebeld.

ik kleed me om en maak me snel op. leg wat opengeslagen boeken op de tafel. net voordat de derde keer wordt aangebeld open ik de deur.

ik laat mijn ouders vlug binnen en buig mij over mijn boeken.
'ben je al bijna klaar met je huiswerk?'
ik wist dat ik niets had gedaan en dat het weinig was wat ik moest doen. ja, alleen nog een kleine opdracht van nederlands en dan ben ik klaar.

ik maak snel een gedicht en ga naar bed. de klok staat op tien uur. morgen vroeg eruit en naar school. in de pauze maak ik de rest wel. jammer dat ik mensen moet beduvelen. maar anders krijg ik gewoon te veel gezeur.

Schrijver: embley, 22 juni 2009


Geplaatst in de categorie: ouders

3.7 met 6 stemmen 512



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)