Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

ROTARY-KERELS

Wethouder Jansen heeft in onze woonplaats een heuse Rotarysociëteit opgericht. Dat onbrak er nog aan. Ik kreeg een uitnodiging voor de opening van deze 'club voor ontmoeting en gezelligheid voor een gezelschap illustere “kerels”'.
Ik verzin het niet, het staat echt zo in de uitnodiging. Die uitnodiging moet een vergissing van Jansens secretaresse zijn want van alle illustere ‘kerels’ zou Jansen zelf mij nooit uitgenodigd hebben.
Dus bel ik mijn compagnon Ab of hij meegaat. ’Dresscode smoking en cocktailjurk, Ab. Doe jij de jurk aan of ik?’

Wij laten de uitnodiging aan de portier zien en betreden de zaal waar een honderdtal deftige gehaktballen met elkaar converseren.
‘Nou', merkt Ab op. ‘Daar gaan wij dan. Gelukkig heb ik mij in de taal van die gehaktballen eh…ingelezen.’

Om het gezellig te houden gaan wij bij een groepje ‘kerels’ staan die hun sporen hebben verdiend in het internetgebeuren zoals één van hen, gekleed in een fout kostuum met een strikje, luid en duidelijk laat weten.
‘Wij zijn grote spelers op de markt,’ roept foutkostuum triomfantelijk.
‘Mag ik even intunen op de discussie?,’ vraagt Ab ernstig knikkend.
‘Tuurlijk Ab, volledig mee agreed,’ zeg ik. ’Misschien kunnen wij even mondeling bijpraten met deze heren.’
‘O?,’ zeg fout kostuum. ‘En eh…uit welke branche komen de heren?’
‘Nou,’ zegt Ab. ‘Wij zijn zelfstandige teamplayers in het onderzoeksgebeuren. Een tak van sport waarin wij graag problemen tackelen.’
‘Zeu zeu,’ zegt fout kostuum. ‘En wat houdt dat onderzoeken dan precies in, qua doelstellingsgebieden?’

‘Zal ik uitleggen, zegt Ab. Wij zijn zeer proactief in het doorcommuniceren van out-of-the-box projecten. Ik bedoel; die projecten hebben een hele voortrein en gelet op de visuele focus moet je toch waken voor het in het veld schoppen van een probleem.’
Ik kijk Ab bewonderend aan. Ik ben trots op mijn compagnon.
Fout kostuum en de overige Rotaryboys kijken Ab met grote ogen aan.

“Maar zijn jullie dan de key-functionarissen,’ probeert fout kostuum wanhopig om zich heen kijkend.
‘Zeker wel wat betreft het outsite-advies, waar het het inpluggen van een nieuwe cliënt betreft,’ zegt Ab. ’Maar voor het feedback formaliseren en het vaststellen van de ijkpunten usen wij graag, via het rectale doorcommuniceren, de lagere goden.

Wethouder Jansen is er ongemerkt bij komen staan. Rood hoofd, beschamende uitdrukking.
‘Ik kan mij niet herinneren dat de beide eh..heren een uitnodiging kregen?’, lispelt hij hautain.
‘Zeker wel,’ antwoord ik. ’Wij zijn wel degelijk administratief opgeleverd middels een uitnodiging door uw secretaresse. Maar zoals Ab al zei. Wij willen geen problemen het veld inschoppen dus verlaten wij deze darkroom vol rotary-kerels.
‘Later,’ groet Ab terwijl wij haastig weglopen.
‘Rollator,’ grapt het foute kostuum grinnikend.
Zoveel lolligheid ineens kan ik niet aan waardoor ik, uit balans gebracht door mijn aanhoudende schaterlach een tafel met dure flessen wijn omverloop.
‘Nou kerel,’ zegt Ab terwijl een zee van rode wijn over de vloer golft, 'dat is nou wat ik bedoel met een probleem tackelen’.
Snel verlaten wij het pand om ons eigen ding te gaan doen.

Abs coctailjurk stinkt ranzig naar de rode wijn.


Zie ook: http://www.pacopainter.nl

Schrijver: PACO, 11 november 2009


Geplaatst in de categorie: humor

3.7 met 7 stemmen 501



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Els van Gaalen
Datum:
12 november 2009
Email:
eam.vangaalentelfort.nl
Heerlijk geschreven, heb er kostelijk om moeten lachen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)