Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zeeuwse impressie

Na mijn bad in zee, in mijn blootje te Domburg tussen Duitse feeën met harige driehoeken, Franse stokbroodborsten en Engelse trilbillen beland ik via de makke paarden achter mijn glas trappistenbier. Ik doezel weg en ik zie vier mensen een rondedans maken in een lege feesttent, twee moeders met twee dochters, blij en zingend, terwijl Walcheren toch ploeterde uit alle macht om ouderwets en verstard te blijven, niets met de apedansen van de moderne, goddeloze wereld te maken. Na mijn derde biertje dacht ik aan naakte vrouwen in een rondedans, ooit gezien, dat is nog mooier om over te mijmeren. Na mijn vijfde biertje is het kanongebulder verstomd, wapengekletter rest en een Zeeuwse griet, die haar haren naar achteren schudt, bewust van haar bevalligheid, meer dan van de zon, zonder wie haar verleidelijke schudden en heupwiegen niet plaats zou vinden. 'ARTWORK' staat er op haar shirt en inderdaad, wat daaronder zit is de moeite waard, al is het kunst met een kleine k. Zij vermoedt geen zielsverdriet achter mijn façade van flirt en zelfs dat niet. Allang leeggezogen noem ik mij vergaarbak voor de reizende goden, al zal het lieflijker zijn. Trompetgeschal voor de aftocht? Nee, dáár, dat verdrietige jongetje, die voor straf in de hoek staat, terwijl hij niets gedaan heeft dan lachen tijdens de les.

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 juni 2010


Geplaatst in de categorie: milieu

4.0 met 2 stemmen 575



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)