Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

MET NANNINGA!!!

Bij de nieuwe omroep WNL zie ik ineens dat 's morgens op tv, Wilma Nanninga, zonder waarschuwing, het beeldscherm van de tv begint te bevuilen.
Ik zak dan weg in een diepe depressie als ik die leegheid op mij af zie komen. Daar is geen verdediging tegen mogelijk. Hooguit een goedgemikte brisantgranaat die vanuit de redactieruimte door een geoefend waxinelichtjeswerper bovenop het presentatietafeltje wordt gesmeten. En dat er dan iemand roept. Eén wijd!!
Zulke beelden gaan de wereld over.

Maar goed, een tv kun je uitzetten. Je buurvrouw niet! Nou ja, het kan wel, maar om nou de veroorzaker te zijn van stille optochten, begeleid door waxinelichtjes en zelfdenkende knuffels, gaat mij te ver.
Mijn buurvrouw. Verdomd, ze heet Nanninga! En ze leest ook de Telegraaf. Niet om het nieuws, want als je nieuws wilt moet je een krant kopen, nee, omdat ene Wilma Nanninga daar de rioolpagina Privé regelt.
En wat erger is, de buurvrouw citeert uit de Telegraaf. Gewoon, over het tuinhekje.

Sta ik net in de tuin, half in mijn blote reet, van een kopje koffie en een sigaartje, van het aan mij door Mr.Oant Moarn, beloofde nazomerige ochtendzonnetje te genieten gaat de deur hiernaast open.
Buurvrouw Nanninga met dat eczeemverwekkende flutblad in haar hand: 'Hee buurman, heb je dat gelezen? Haar van Alberti is betrapt met een loslopende pony in haar handtas. En zij van Rob de Nijs zingt onder de douche met een tamme egel.'
Ik schiet in een verlammende stuip. Kopje koffie trilt tegen mijn lip. Sigaartje brandt mijn vingers. Dan gaat haar mobieltje. 'MET NANNINGA!!!'
Twee seconde stilte. Dan: 'Nee, niet DE Nanninga, maar wel in de verte familie hoor hahahahahah.
Of ik Oh oh Cherso gezien heb?? Ja, wat denk je!!! Hoe vond je Jokertje? Helemaal ladderzat neukend in bad? HAHAHA. Weet je hoeveel mensen keken? 1.4 mljoen!!!
Wat een succes he?'

Gesprek stopt, blik wordt op mij gericht: 'hee buurman, weet je hoe ze mij bij de Lidl noemen?
Ze noemen me Wilma!! Hier kijk, deze Wilma,' en ze gooit de Telegraaf over het hek.
Pagina Privé boven. Met foto van haar van Nanninga.
Het komt aan als een brisantgranaat. Ik schreeuw nog: 'ÉÉN WIJD!!'

Ben ik bang om te sterven?
Nee!
Om te leven misschien.


Zie ook: http://www.pacopainter .nl

Schrijver: paco, 24 september 2010


Geplaatst in de categorie: humor

3.1 met 8 stemmen 335



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
josiene
Datum:
25 september 2010
goed gedaan!hoogtepunt voor mij was de sterke zin: "Hee Buurman, weet je hoe ze mij bij de Lidl noemen?"

hoogstwaarschijnlijk miste ik een en ander zonder krant en tv.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)