Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Chronisch depressief

De oerreden van mijn literaire werklust is hoogstwaarschijnlijk mijn chronische depressie, die ik maskeer met verdovende middelen. Doof/demp die rotgevoelens! Verhef jezelf erboven, hoe dan ook! De grootste artiesten gebruikten de heftigste middelen om maar geen prooi te worden van hun roofdiertrauma's. Zelfs oude natuurvolken gebruikten/gebruiken allerlei middelen om in een roes te komen, om high te worden, om de pijn te verdrijven en ook om te transformeren, om in contact te komen met de goden. Mescaline, cocaïne, paddestoelen, doornappel, cannabis, zelfs alcohol. Alcohol wordt wereldwijd getolereerd als roesmiddel, heel gek, omdat het veel schadelijker is dan bijvoorbeeld hasj. Het killt de persoonlijkheid veel sneller en doeltreffender. Korsakov ligt permanent hitsig op de loer als een sluipschutter. Misschien komt dat doordat drinken een levensbehoefte is en maakt het niet echt uit wat de substantie van de drank is. Een internetdichteres mailde me dat ze het zo vreemd vond dat ik zovelen aanspoor om een dichtbundel uit te geven, terwijl ik volgens haar zo mooi schrijf en zeker een dichtbundel moet uitgeven. Ze heeft gelijk, maar ik ben zo verdomde onhandig in die zaken. Ik beschouw mezelf als een poéte maudit, een randfiguur, een mislukkeling, wat ik ook doe. Wat je over jezelf vindt, dat straal je uit en dat oogst je. Wat ik ook gepresteerd heb, ik blijf altijd een zwaar nulgevoel over mezelf hebben. Zelfs al vind ik de link naar bundelpublicatie, dan nog staat er in de sterren geschreven dat het definitief moet kapotgaan. Ik ontdekte wel dat mijn hommages te proza-achtig zijn, dus schrap ik dat, ga misschien ooit nog een bundel laten uitgeven met verzamelde topgedichten, maar ik denk pas als ik met een lange grijze baard verveeld in het bejaardentehuis de stevige billen van een naïeve zuster betast. 'Maar meneer Rutgers, dat kan echt niet hoor!', piept ze dan op hoge toon. 'O nee, wat weet jij van mij, kortzichtige schoonheid, denk je soms dat ik Viagra nodig heb om hem nog omhoog te krijgen? Mooi niet, mijn dichtbundel komt eindelijk uit, wil je dat niet met mij vieren?'. 'Als ik u daarmee kan oppeppen? met alle plezier, meneer Rutgers!'. 'Kan ik eindelijk mijn anti-depressiepillen de prullenbak ingooien, want welke bejaarde krijgt zo'n kick?', denkt hij God intens dankbaar.

Schrijver: Joanan Rutgers, 18 mei 2011


Geplaatst in de categorie: psychologie

5.0 met 3 stemmen 122



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
22 mei 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Oef. Behalve dat drinken ben ik het wel vaak eens met je en het lijkt wel of je steeds beter gaat schrijven, of zou ik de enige zijn die een verandering ziet? Vast niet. Gewoon doen dus, je vriendin heeft gelijk!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)