Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In vaste dienst

Een brief van de UWV windt er geen doekjes om, deze maand krijg ik mijn salaris tien dagen later, met de mededeling dat ik voor die 10-daagse overbrugging een voorschot kan aanvragen van 200, 400 of zelfs 600 euro. Dat betaal je daarna over 5 maanden gewoon terug natuurlijk. Er zijn er misschien wel enkelen die denken: hé 600 euro extra, dan kan ik mooi naar Spanje! Zo lok je sommigen de schulden in. Er wordt nog herinnerd aan het feit dat ik halverwege mei vakantiegeld heb ontvangen, zo van, deze maatregel kan makkelijk, maar gaan ze er dan vanuit dat ik nooit op vakantie ga, alsof ik alle dagen vakantie heb? Zou een werknemer dit van zijn werkgever pikken? Als arbeidsongeschikte ben ik toch ook een beetje in vaste dienst? Vreemd hoor, het lijkt mij logischer dat de UWV eenderde van mijn maandelijkse uitkering extra stort ter compensatie van hun beslissing om de stortingsdatum te veranderen. Ze vullen dit hiaat wel erg onwettig op, naar mijn idee. In ieder geval vind ik het niet helemaal koosjer, in de haak. Zou de huidige regering er iets mee te maken hebben? Of de vele ontslagen bij UWV? Bij dat laatste houden ze toch geld over, zou je denken, Donnerwetter, wie bedenkt zoiets en wie durft zo'n brief in elkaar te zetten, laat staan te versturen? Ik denk dat er nu robotten bij het UWV werken, die precies doen wat deze rechtse regering dicteert. Over een jaar willen ze de stortingsdatum vast weer tien dagen later doen, tja, ze moeten wat bedenken om te bezuinigen, heel clever, die steuntrekkers protesteren toch nooit, schatten ze in, maar bij deze dan, om de lethargie even alert te doorbreken!

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 juni 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.2 met 4 stemmen 403



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)