Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zoals het is

Een jonge vrouw achter een kinderwagen, waar ze loopt maakt niet uit, ze heeft alleen oog voor de kleine. Verliefder dan een moeder op haar kind bestaat niet, voorbijrijdend kijk ik om naar dit lieflijk tafereel en weet daarna nog net een boom te ontwijken.

De oude man op een bankje, scheef gegroeid door de tand des tijds die aan hem knaagt. Constant een papieren zakdoekje bij de hand voor de eeuwige druppel aan de neus. Ooit was hij cartograaf, nu kijkt hij je aan met een troebel oog. Waar het afloopt maakt niet uit, hij geniet als was het zijn laatste dag. Ik ga even naast hem zitten.

Een meisje, een jongen, gloeiende lijven, glinsterende ogen en passie op de huid gebakken. Alles moet nog gebeuren, de toekomst gaat met hen op de loop, kippenvel. Ik laat ze de illusie, ze genieten van elkaar.

Vandaag ben ik de wereld voorbij gefietst, alles is zoals het is.

Schrijver: Fred, 7 november 2012


Geplaatst in de categorie: wereld

5.0 met 9 stemmen 263



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Fred
Datum:
11 november 2012
Achterop mee rijden, een groter compliment heb ik nog niet gekregen. Pareltje, eet je hart uit, kom eens uit je oester.
Naam:
J.de Groot
Datum:
9 november 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Voor één keertje, dan, paarlen.
Hum,... waarnemen
hebben we weer een probleem,
maar komt wel goed, (denk ik)!
Naam:
J.de Groot
Datum:
8 november 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Ik spring maar achter op...bij jou!
Is dat goed?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
7 november 2012
Ja, mooi gedaan.
Naam:
Fietser
Datum:
7 november 2012
Zo mooi kan een hartenkreet dus zijn. Literatuur.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)