Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Waarom niet?

Soms gebeuren er dingen, waarvan je denkt 'ach, waarom niet?'
Als ik in een rij voor de kassa sta en er staat iemand voor mij, die 2 euro tekort komt? Die krijgt diegene van mij.
Niet dat ik dat àltijd doe, want dan word ik arm, ja ja..
Ik let bèst wel op de kleintjes, hoor!

Ach, ik kom zelf ook wel eens wat tekort, bijvoorbeeld een kopje suiker. Even naar de buurvrouw, geen probleem, toch?
Aha, dát had je gedacht! Ze had alleen maar zoetjes en die waren bést wel duur..oké, ik had visite en ik gaf haar 2 euro, waarom niet?

's Avonds, ik lag nèt lekker op de bank t.v. te kijken, ging de bel, collecte: voor het kankerfonds, wéér 2 euro, ach waarom niet?
De volgende dag werd er geld ingezameld voor een stel, uit de straat, dat ging trouwen. Voor een mooi boeket, túúrlijk deed ik er aan mee, 5 euro, leuk toch?
Waarom niet?

Een week later klopte er een vriendin van mij aan, ze kwam voedsel tekort, ik liet haar binnen en ze barstte in tranen uit..'heb je nog wat voor me?'
Ik alle keukenkastjes bij langs, er lag nog wel wat van het één en ander, ga zo maar door..........
Ach ja, waarom niet?

Dit is allemaal een keer gebeurd, níet achter elkaar, daar ben ik eerlijk in.
Hypothetisch gezien: stel, dat je nog maar 1 dag te leven hebt..
Stel, dat ík nog maar 1 dag te leven zou hebben, dan zou ik alles, maar dan ook àlles zomaar weggeven,
waarom niet?

Schrijver: Alida Booij, 27 februari 2013


Geplaatst in de categorie: moraal

4.1 met 16 stemmen 170



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)