Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

STICHTING FUTURO

De redactie van nederlands.nl beveelt het volgende in je aandacht aan:

Er zijn kinderen
die in bittere armoe leven
die dagelijks maar één keer eten
die moeten bedelen voor hun eten
die niet of nauwelijks naar school gaan
die thuis mishandeld worden
die lijden aan ondervoeding

Voor dit soort kinderen heeft Hans Mooi* de STICHTING FUTURO opgericht en is in Masaya (Nicaragua) een gaarkeuken opgezet.
Hans en zijn medewerkers zetten zich in voor DE ARMSTE KINDEREN in Masaya die groot risico op ondervoeding lopen en daardoor ernstig in hun ontwikkeling geremd kunnen worden. Naast het geven van een verantwoorde dagelijkse maaltijd ontwikkelt men activiteiten die gericht zijn op het bieden van betere toekomstmogelijkheden voor deze kinderen, zoals creativiteitslessen, beroepsvorming, sociale en hygiënische voorlichting aan kinderen en ouders, enz.

Het binnenkomende geld wordt in zijn geheel aan het project besteed. Hans betaalt zelf zijn reis en verblijf.

GIFTEN ZIJN WELKOM OP REKENINGNUMMER 197633935

Zie ook de website van het project via de link hieronder.

---------------------------------------------------------
* Na het stoppen met zijn werk studeerde Hans Mooi Romaanse Culturen aan de Universiteit Groningen. Om zijn Spaans te onderhouden, maar ook om zich nuttig te maken, gaat hij vanaf 2007 een paar maanden per jaar naar Masaya om met behulp van geld van vrienden en (on)bekenden schooltjes voor de armste kinderen te steunen. Om structureler bezig te zijn en kinderen heel basaal te helpen in hun ontwikkeling, is hij dit jaar in Masaya de gaarkeuken FUTURO begonnen.


Zie ook: http://www.stichtingfuturo.nl

Schrijver: Redactie, 20 december 2013


Geplaatst in de categorie: voedsel

4.7 met 12 stemmen 321



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
nita
Datum:
27 december 2013
Email:
anitabexs4all.nl
Succes Hans!
Naam:
Qieneke Elzenhout
Datum:
22 december 2013
Dit ontroert me. Met mijn smalle beurs weet ik dat alle kleine beetjes heel goed helpen. En verder veel succes.
Naam:
T. Kolk
Datum:
21 december 2013
Denken en actie ondernemen zijn twee verschillende onderdelen.
Mooie of lelijke woorden zijn makkelijk achter een laptop te verkondigen.
Iets doen: dat is een ander verhaal.
Naam:
H. Wijnstok
Datum:
20 december 2013
Kijk, dat noem ik nou wereldparticipatie!
Mooi, Hans!
Naam:
J.de Groot
Datum:
20 december 2013
Redactie, dank voor deze Hartenkreet.
En de aandacht voor Hans Mooi zijn project.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)