Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De jaarnota fors omhoog

Ik legde de brief van Eneco eerst een uur stilletjes naast mij op de bank, alvorens ik het aandurfde om hem te openen met mijn schaar. Er waren jaren, dat ik geld terug kreeg, maar dat is inmiddels voorbij, omdat de energiebedrijven hun winstmarge nauwlettend weten te schatten. Bovendien was het al bekend geworden, dat de energierekeningen in 2014 zullen stijgen.

Te weinig in rekening gebracht (incl. 13,43 euro btw): 76,81 euro
Uw nieuwe termijnbedrag (incl. 5,72 euro btw): 33,00 euro
Door u te betalen: 109,81 euro

Zoveel extra geld heb ik nog nooit hoeven te betalen, dus begon ik te speuren waar het scheef zit. Voor de levering van gas en elektriciteit is het bedrag vrijwel onveranderd gebleven, maar de bottleneck zit in de transportkosten, want die zijn namelijk ineens zo'n 50 euro gestegen! Daar heb je als particuliere afnemer natuurlijk geen enkel zicht op, dat moet je maar voor waar aannemen, al die onderhoudskosten zullen wel flink hoger zijn geworden, al vraag ik me wel af of ze niet hier en daar de boel in hun voordeel aandikken. De gasleidingen en elektriciteitskabels hoeven toch niet om het jaar vernieuwd te worden!...

Daar komt nog bij dat bij het programma 'Kassa' Eneco er heel slecht vanaf kwam, omdat ze bij vele ouderenflats in heel Nederland mensen laten betalen voor diensten, die niet zijn geleverd, zogenaamde nep-rekeningen, jatten voor gebakken lucht, wat Eneco tenslotte miljoenen euro's oplevert. Zo'n bericht maakt je natuurlijk argwanend.

Ik gebruik heel weinig elektriciteit en gas, dus verbaast het mij dat ik zoveel voor transportkosten door Stedin Netbeheer B.V. moet betalen, 123,74 euro meer dan de levering van gas en elektriciteit. Voor iemand met een kleine beurs tellen zulke tegenvallers dubbel zo zwaar en ik ben heus niet de enige, die hier van schrikt!...

Wil ik nog wel ook vermelden, dat energiebedrijven als Eneco een enorm bedrag moeten afdragen aan de overheid, waarbij hun winst voor levering van gas en elektriciteit bizar hoog verminderd wordt, wat misschien weer hun illegale, slimme trucs tot eigengewin verklaart!...

Schrijver: Joanan Rutgers, 10 januari 2014


Geplaatst in de categorie: geld

1.0 met 2 stemmen 93



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)