Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voorgevoel

Het is een volkomen zot idee, want ik heb geen enkele concrete aanwijzing die hem rechtvaardigt. Maar van me afzetten kan ik de gedachte niet: ik ga dit jaar dood. En om alles nog absurder te maken heb ik nog verwachtingen over de doodsoorzaak en de datum ook. Mijn verwachting is ik dat op 31 oktober om kwart over zes zal overlijden aan een hartstilstand.

Nogmaals: volkomen absurd, maar ik loop er al weken mee rond. En ik ben dus ook maar dingen aan het regelen. Ik heb een lijstje gemaakt van wie een berichtje moeten hebben, wat mijn bezittingen zijn en wie wat mag hebben. En een moeilijk te verkopen object heb ik op een gunstig moment verkocht, zodat mijn erfgenamen niet met die last worden opgezadeld.

Nu kan de lezer denken dat ik onder deze gedachten wel somber en te neergeslagen moet zijn. Niets is minder waar. Ik kijk met een blijmoedige blik de dood in de ogen. En op 1 november krijgt dit stukje een vervolg. Of niet natuurlijk.

Schrijver: Johan Swanesang, 13 februari 2014


Geplaatst in de categorie: overlijden

4.0 met 4 stemmen 205



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
15 februari 2014
Allerzielen is toch op 2 November,
ja het kan ook, Allerheiligen ....dan.
Naam:
Mohair
Datum:
14 februari 2014
Email:
louismonique4gmail.com
Bizar maar intrigerend. Goed geschreven.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)