Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Drie akkoorden

Je bent ter aarde gekomen in 1949, zoon van Cor en Tiny. Nummer zes was jij, zo ging dat na de oorlog in gezinnen van katholieke huize. Het volgende kind had Piet moeten heten, niet levensvatbaar kwam hij ter wereld. Dat heeft jou gebroken, opgebroken, jij was niet meer de jongste en jouw dode broertje ging met de eer strijken.

Een jaar later kwam er nog een zusje overheen, Tineke maar Cor noemde haar Pietje. Godverdomme pa, ik ben er ook nog.

U begrijpt, het gaat over mij, het gaat over gemiste kansen en een gitaar die ik goedkoop op de kop tikte. Drie akkoorden werden mij aangereikt, sindsdien speel ik de blues.

Schrijver: Fred, 27 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 5 stemmen 104



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
27 oktober 2014
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Mooi verwoorde emotie, Fred.
Naam:
Jan Boven.
Datum:
27 oktober 2014
Leven moet je leren door het te "spelen".
Indrukwekkend geschreven.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
27 oktober 2014
Jij kunt met die "drie" akkoorden (zullen er best meer zijn) tenminste nog de blues laten klinken. Ik heb een prachtige en welluidend klinkende akoestische gitaar, maar kan haar helaas met mijn reumatische handen en niet één zuiver klinkend akkoord meer ontlokken. Wat gun ik jou derhalve van harte die drie akkoorden!
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 oktober 2014
Kan dat ook tweestemmig die muziek...of is dat een domme vraag?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)