Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Jos Zuyderwijk overleden

In de stille kerstnacht afgelopen december, verliet Jos de aarde om als ster zich bij het firmament te voegen, volkomen onverwacht, in die stille niet doorbroken kerstnacht.

Jos, voor velen bekend, bij velen geliefd bij nog meer mensen een man op de achtergrond, want als Jos eenmaal op de voorgrond was, was hij er ook!

In die nacht, dat mensen voor een geboren kind te kerke gingen, verliet hij het aardse, net alsof hij het zo bedoeld had.
Wat schreef hij veel, wat dichtte hij immens veel, wat genoten de lezers veel, van zijn inzendingen en wat was hij direct zonder te kwetsen!

Wat zal hij worden gemist, en wat wens ik zijn naasten, familie, vrienden en kennissen alle sterkte toe met dit verlies!
Jos, niet stoppen met je columns hoor en dicht maar fijn door!
't Is net alsof ik je lachen hoor!

We komen elkaar geheid tegen daarboven!
Dag Jos!

Schrijver: An Terlouw, 7 januari 2015


Geplaatst in de categorie: overlijden

3.7 met 7 stemmen 274



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot.
Datum:
13 januari 2015
""bij velen geliefd bij nog meer mensen een man op de achtergrond, want als Jos eenmaal op de voorgrond was, was hij er ook!""

Mooie zin An.
Naam:
Han Messie
Datum:
7 januari 2015
Email:
hmessielive.nl
Hoe zal Jos als dichter of schrijver een plaats in het Hiernamaals krijgen?
In deze wereld blijven zeker veel mensen genieten van zijn werk. Dat zal hij zeer eervol vinden, al zal hij Hierboven vast in zijn vuistje lachen om het kleinzielige denken en doen van de mensheid.
Anne ,jouw gedicht is een zeer, zeer waardevolle laatste groet aan deze dichter en denker.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)