Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een onleefbaar leven?

Het is zomer en heel de natuur getuigt van opgetogenheid, feestelijkheid en bloei.

In een achterafstraat woont een mevrouw, op wie deze omschrijvingen geenszins van toepassing zijn. Zij ligt hele dagen op haar bank, ten prooi aan een veelheid van geestelijke en lichamelijke kwalen, terwijl twee schattige hondjes haar met grote, onbegrijpende ogen aanstaren, als hulpbehoevende kinderen. Een zombie met uitpuilende ogen die zwijgt en blijft zwijgen, dient haar verder tot gezelschap, want zelfs de Zusterliefde schijnt geen brug te kunnen slaan over de woelige rivier van het ongeluk.

Op het televisiescherm komt een aantal kindsterretjes voorbij, dat liefdesliedjes uitkraamt, opgedoft en tot een prototype herleid. Deze vertoning maakt in deze situatie een buitengewoon onwezenlijke, onwerkelijke indruk en kan volgens mij nauwelijks tot enige troost dienen en het leven van mevrouw wordt alsmaar meer onleefbaar, ondraaglijk en kwellend......

Schrijver: I,Broeckx, 30 oktober 2016


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.0 met 1 stemmen 91



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)