Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Wist u.

En u denkt dat een moeder die een kind met de dood bedreigd, een moeder die haar dochter naar een school stuurt die zij haat, naar een opvoedcursus zal gaan om een betere moeder te worden?
U gaat er vanuit dat álle daders zelf getraumatiseerd zijn, als waren zij slachtoffers van hun misdadige verlangens, die smeken om door ons, goedwillende mensen en professionele hulpverleners te worden geholpen?
Wist u dat misdadigers dit soort uitvindsels geweldig vinden? Dat de ware haat lacht om elke stille liefdestocht die onze bange machteloze harten verzinnen?
Weet u wat echte haat is?
Dat weet u dat de liefde kloten nodig heeft.

Schrijver: Sjakelein, 21 november 2016


Geplaatst in de categorie: ouders

4.0 met 2 stemmen 91



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Sjakelein
Datum:
1 december 2016
Zowaar deze krachtige prachtige waarachtige woorden toveren een grijns op mijn gezicht, ondanks alle ellende.
Naam:
Ton Hettema
Datum:
23 november 2016
Dat is me uit m'n hiermee resonerende hart gegrepen, beste Sjakelein. De toepasbaarheid kan wat mij betreft worden uitgebreid naar vele andere loslopende personen in alle geledingen van onze samenlevingen wier harten vergiftigd zijn door dit virus van koudvuur.
Je laatste zin is (ook) briljant als onmisbaar tegenwicht.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)