Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Dappere tijger van het regenwoud

Het was een oud verhaal. Een jeugdvriend en ik in de filmzaal achter de kerk. Van ons zakgeld naar de film. Maar het enige wat ons interesseerde was de tijger die in het verhaal van de film voorkwam. We hadden het er nadien nog vaak over, maar we raakten elkaar uit het oog.

Bloemen voor de tepeljongen. Ik schreef een langzaam gedicht om mijn zinnen te beteugelen.
We hadden samen een paard uitgezocht voor mijn oudere zus en de bluesmuzikant. Ik kon me zijn naam niet meer herinneren. Ze had me een ring gegeven waar geluidsbelletjes aanzaten en toen werd ik de klas uitgestuurd omdat ik onnodig geluid had veroorzaakt. Het kwam allemaal door die ring. Het moest stil zijn in de klas.

We hadden een voorlichtingsfilm over de tijger. Het was de biologieles van een invalkracht.
Mijn hart bloedde. Ik had het gevoel dat ik niet mee kon komen. Ik schreef een gedicht aan een klasgenoot. Het ging over een vogel die op zoek was naar een veilig onderkomen.

De film was laatst op de televisie. Opgedoken uit een oud archief. De beelden waren uiteraard niet veranderd.

Schrijver: Kees Broodakker, 17 maart 2019


Geplaatst in de categorie: film

4.5 met 2 stemmen 285



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)