start toeval vragen forum links zoek contact gastenboek inhoud

Categorieën:

actualiteit (152)
adel (5)
afscheid (141)
algemeen (71)
bedankt (45)
biologie (3)
dieren (101)
discriminatie (47)
drank (14)
economie (22)
eenzaamheid (153)
emoties (223)
erotiek (8)
ex-liefde (35)
familie (77)
feest (28)
film (21)
filosofie (67)
fotografie (7)
geboorte (9)
geld (31)
geschiedenis (8)
geweld (29)
haiku (11)
heelal (7)
hobby (20)
humor (280)
huwelijk (10)
idool (35)
individu (130)
internet (28)
jaargetijden (33)
kerstmis (36)
kinderen (79)
koningshuis (24)
kunst (39)
landschap (7)
lichaam (49)
liefde (203)
literatuur (69)
maatschappij (166)
mannen (18)
milieu (9)
misdaad (52)
moederdag (5)
moraal (64)
muziek (135)
natuur (104)
oorlog (43)
ouderen (58)
ouders (18)
overig (32)
overlijden (50)
partner (4)
pesten (10)
planten (13)
poesiealbum (1)
politiek (86)
psychologie (117)
rampen (24)
reizen (27)
religie (94)
schilderkunst (25)
school (23)
sinterklaas (3)
sms (1)
songtekst (1)
spijt (28)
sport (52)
sterkte (6)
taal (39)
tijd (44)
toneel (5)
vakantie (26)
valentijn (1)
verdriet (97)
verhuizen (3)
verjaardag (13)
verkeer (18)
voedsel (23)
vriendschap (81)
vrijheid (46)
vrouwen (38)
welzijn (69)
wereld (43)
werk (77)
wetenschap (15)
woede (72)
woonoord (65)
ziekte (134)

tabblad: hartenkreten

< vorige | alles | volgende >

hartenkreet (nr. 4524):

Die walgelijke reclame

Een terugkerend waardeloos fenomeen, reclame op televisie, voor veel mensen, oh ja ook voor mij bij uitstek de gelegenheid voor een plaspauze en ik snap best wel dat het een giga bron van inkomsten is, zeer zeker wel. Sommige reclame’s zijn zelfs grappig te noemen maar er zijn er een paar die: als ik het voor het zeggen had er per direct afgehaald moesten worden!?

Een voorbeeldje, zo genoemd, die van Haribo waarbij een stel volwassen mensen met een kinds stemmetje de waren zitten aan te prijzen op een zo idiote manier dat: ik sinds die reclame niets meer van dat merk koop, als pure aversie tegen dit soort absurditeit.

De verzekeringsreclame van de tweelingbroers staan garant voor een weg- en uitloop van juist die verzekeringen, tja niet zo raar natuurlijk, niet alleen zijn ze hartstikke duur, maar juist die twee zorgen wederom voor wegloop. Ik snap dat die twee ook betaald moeten worden maar verdienen ze niet voldoende?

De reclame van de dame die begint met: kent u dat, oh oh mijn gevoelige blaas! Schei toch uit zeg, ik heb nou nog nooit van iemand in mijn omgeving gehoord: oh oh mijn gevoelige blaas, niks hoor, als hier de schaterbuien door het huis vliegen, wordt er niet meer gedacht, oh oh mijn gevoelige blaas, niks hoor, je hoort: is het toilet vrij, ik doe het haast in m’n broek!

Dat dus. De luiers voor de baby’s zijn de uitvinding van de eeuw, je kunt ze de hele nacht ( de dag erbij misschien ook) in de luier laten lopen want: ze worden niet nat, is dat even handig? Kijk dat door het vocht die dingen zwaar worden moge duidelijk zijn maar er is nog een veel groter probleem en dat is: dat je nu kinderen ziet lopen die met drie, soms vier jaar nog steeds niet zindelijk zijn. Is dat raar? Nee natuurlijk niet, immers zorgen die geweldige luiers ervoor dat ze altijd droog blijven?

Zijn reclame’s nodig, ja hoor in deze tijd natuurlijk wel anders wordt tv maken een luxe, maar een goede reclame maken die klanten trekt in plaats van weg jaagt, dat is even andere koek en over die koek heb ik het volgende keer!

Schrijver: An Terlouw, 06-09-2019


An.terlouwatcasema.nl


Geplaatst in de categorie: wetenschap

Deze inzending is 22 keer bekeken

4/5 sterren met 1 stemmen.



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)