Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het koala-beertje

Het was in de tijd dat ik de lagere school bezocht: de "Fatima"-school, gehuisvest in een laag gebouw van Zweeds hout waar de planken als de schubben van een vis overheen lagen. Een groot intermezzo zou het curriculum van het eerste leerjaar moeten onderbreken wegens mijn longziekte, maar ik zou dit verstandelijk gemakkelijk kunnen overbruggen. En zo herinner ik me nog de "boxen" in het St. Elisabeth Ziekenhuis, omsloten door matglas, waar je in een relatief isolement werd verpleegd. Zo gebeurde het ook dat tante en oom die vier jaar eerder de overtocht naar het verre Australië gewaagd hadden, mij het koala-beertje hadden gezonden; ik zie het nog voor me. Het wollige, zachte diertje leek rechtstreeks ontsnapt uit die zuidelijke jungle; ik moet het gekoesterd hebben en het moet mij getroost hebben in mijn eenzaamheid en een wonderlijke herinnering hebben gevormd aan hen die eens om me heen hadden gestaan en die op eveneens zo wonderlijke wijze plotseling en voorgoed uit mijn leven waren verdwenen......

Schrijver: I..Broeckx, 15 februari 2020


Geplaatst in de categorie: kinderen

4.0 met 1 stemmen 97



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Annejan Kuperus
Datum:
28 februari 2020
Een hartenkreet met een verhaal dat nog (deels) moet worden verteld...!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)