Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Schooltijd

Soms denk je even (echt even) terug aan de tijd dat je naar school ging, in mijn geval een heel eind geleden en rouwig ben ik er niet om, natuurlijk heb je ervan geleerd, tenslotte ga je daarvoor naar school maar er zijn toch echt veel momenten geweest dat het luiden van de bel als zeer aangenaam in mijn oren klonk en ik niet wist hoe snel ik buiten moest komen. Was het een leuke tijd, welnee er was geen bal aan, geen moer te beleven, leerkrachten waren chagrijnig op maandag, dinsdag ging nog, woensdag werd iets beter omdat dit meestal een halve dag was, donderdag werd een tussendoortje omdat “ morgen” jawel......

Morgen dan is het vrijdag en dus de laatste dag van de week, het weekend werd ingeluid, neen, niet met een knal, maar met vrolijke leerkrachten die teerden op twee vrije dagen! Wat een partij chagrijn daar rondliep was ongekend en ik kan dat nu makkelijk zeggen, immers zal er niemand meer lezen wat ik over hen neerzet. Niet dat ik daar wakker van lig want tenslotte is het mijn ervaring en mijn beleving en die mag ik dan dus zonder restrictie plaatsen, al denken sommige mensen daar heel anders over, maar dat is niet mijn zorg.

Schooltijd van lang geleden, is een tijd geweest van overleven, volhouden, incasseren en leren. Daar kunnen we het ‘t beste op houden maar als ik kijk naar de schooltijden van nu, vraag ik me toch wel af: waarom er een wereld van verschil zit in de wijze waarop de leerkrachten nu voor de klas staan, want dat is in schril contrast met de chagrijnige (maandag) vrolijke (vrijdag) schooltijd van toen.....

... Verschil in schooltijd ...

Schrijver: An Terlouw, 21 april 2020


Geplaatst in de categorie: school

4.0 met 3 stemmen 57



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)