Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Lekker luchie?

Oh wat ruikt het hier lekker, wat heb je op? Nou niks hoor, niets anders dan gewoon, beetje badschuim beetjes shampoo, dat is het wel, nee joh dat ruik ik niet maar het ruikt hier zalig wat is dat voor een luchtje?

Geen idee wat je nou bedoelt, citroenafwasmiddel, is het dat wat je ruikt soms? Nee hoor, ook dat bedoel ik niet. Dan geef ik het op, ruik je de gebakken aardappeltjes en groenten soms, maar ook dat is het niet, dan opeens een blik naar buiten: verroest, het regent, terwijl ik loop naar de buitendeur wordt de lucht allengs sterker en sterker.
Het is de regen die voor de zalige lucht zorgt, daar kan geen flesje van welke parfumerie dan ook, tegenop!
Genietend staan we beiden in de opening, kijkend naar de vallende druppels, genietend snuivend van de heerlijke lucht, die niets kost, nergens te koop is maar oh zo lekker....

Schrijver: An Terlouw, 12 juni 2020


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 42



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
catrinus
Datum:
3 juli 2020
Inderdaad die heerlijke verfrissende geur van regen na een droge periode, mooi gevangen in woorden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)