Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten over liefde

Collegebanken

Het was in het jaar 1971, toen ik nog een kind was, een groot kind van negentien jaar, dat ik aantrad, samen met zeventig medestudenten, om de academische studie in de psychologie te gaan volgen; een radicaal misplaatste keuze.
In de lage barakken van wat men toen nog noemde: "De Katholieke Hogeschool", die in haar vignet een trots zeilschip voerde, bevond zich de collegezaal en daarvoor paradeerde Professor S. die eindeloos ingewikkelde statistische formules neerkalkte op het schoolbord en die de kinderlijke studentes aansprak met "u"....

We kregen het dikke Amerikaanse statistiekboek mee naar huis en nachtenlang, "totdat mijn hersens kraakten" studeerde ik op de "Gauss-curve", op de "variantie", de "mediaan" en op wat al niet meer...

"Too much love will kill you"; en inderdaad: mijn grenzeloze verliefdheid op mijn medestudent werd mij in het tweede studiejaar fataal. Mijn val en mijn vlucht van de subfaculteit werden tot een tragisch feit waaraan ik te gronde zou gaan.....

Schrijver: I.Broeckx
1 april 2021


Geplaatst in de categorie: liefde

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 120



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)