Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor de vlinders van het nachtwoud

Je wilt het niet kenbaar maken, de bewondering, omdat de gedichten zoveel betekenen, en ze niet van complimenten hield. En nu ze dood is lijken de woorden nog helderder en geplaatst, alsof je ze niet kunt ontwijken onder het droeve maanlicht van de nacht.
Je hebt urenlang in haar gedichten gedwaald op zoek naar een stem in het duister. En ze liet je niet verdwalen, steeds weer op dezelfde plek, waar het verdriet aan regendroppels is blijven hangen.

Het zou iets zijn van ik heb haar ook gekend, maar ze is nog altijd in ons midden. Zelfs na haar dood spreekt haar stem tot de geest. Het is nu te laat voor een eerbetoon. Wat blijft zijn de stil makende gedachten, de vele mensen die ze wist te inspireren.

En ja, we hadden iets van een vage zielsverwantschap. Gedichtenbundels ruilen, elkaar laten weten dat het dichten er iets toe doet.

Bedankt lieve vrouw en rust zacht.
Ik lees je prachtige gedichten voortaan voor de vlinders van het nachtwoud.

Schrijver: mobar
13 juli 2021


Geplaatst in de categorie: afscheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 57



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)