Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Nee, doe nou niet joh, terugrekenen….maar oh die gulden hè

Fout, helemaal verkeerd, zo vreselijk mis om even twintig jaar terug te gaan en toch doe ik het, slechts twee decennia, zolang hebben we die geweldige nieuwe munteenheid, echt waar en wanneer ik domweg de prijs neem van een pak melk, melk waarvan ik vind dat iedereen dat wel in huis mag en moet hebben, dan maak je een smak van schrik, meer dan tweemaal zoveel kost dat kostbare vocht en weet je, voor dat spul heb ik het nog over maar als je nu kijkt, wat we hebben gekocht voor het lieve sommetje van €31,- dan staat het huilen je nader dan het lachen! Zeker als je beseft dat er twee decennia geleden voor datzelfde beetje meer dan 70 gulden moest worden neergelegd en ik weet 1 ding heel zeker, voor dat geld van toen, had ik onvoorstelbaar veel meer in huis dan nu voor dat kleine beetje in de boodschappentas. Het is niet raar dat mensen niet rondkomen, lonen stijgen wel, maar de inkomens van ouderen niet. Ik mis die gulden, al hebben wij geen klagen en te eten, er zijn er veel, die op een houtje bijten!

... Van gulden naar de € ...

Schrijver: An Terlouw, 17 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: geld

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 113



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)