Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opnieuw perikelen bij de tandarts

De nog jonge, zwartharige man; in mijn ogen inderdaad een jongeman en mijn nieuwe tandarts, die zo gebrekkig Nederlands spreekt had niettemin het woord laten vallen dat de voorgestelde behandeling aanduidde; het gewraakte woord; "wortelkanaalbehandeling" en ik kon hier niet blij om zijn....

Toen tijd en uur van de afspraak waren aangebroken, mocht ik me uitstrekken op zijn "alternatieve chaise longue" maar ik zou me liever voor andere doeleinden uitgestrekt hebben...

De behandeling kan beginnen. De injectie dringt als het ware door tot in mijn hersenen en spoedig daarna laat mijn nieuwe tandarts de zware apparatuur los op de kies die daaronder lijkt te wankelen of te bezwijken maar voor haar behoud is juist deze procedure vereist...

De man tuurt ingespannen vanuit de hoogte door een microscoop in mijn mond om aldaar ondeugdelijke verschijnselen te bespeuren en hij bewerkt de gewraakte kies voortdurend.
Hij schroeft en beitelt, slijpt en modelleert.

Tenslotte slibben de natuurlijke kanalen in mijn mond dicht; het gebit is opnieuw als een gepleisterd graf.

Op de röntgenfoto zijn nu de gave witte staven van de tanden te zien.

Ik mag gaan en aanvaard mijn terugreis. Boven onze kosmopolitische Korvelseweg is al feestverlichting aangebracht in verband met de naderende feestdagen....

Schrijver: I,Broeckx
29 oktober 2021


Geplaatst in de categorie: lichaam

5.0 met 1 stemmen 66



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)