Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het kastje langs de weg

Lezen, 1 van mijn favoriete hobby’s en menig mens die hier binnen komt weet dat ook! Nou is de periode voorbij dat alle boeken ook hier bleven, de verzamelwoede is verdwenen op dat gebied maar de hobby, nee die zal er blijven! Zo kan het gebeuren dat er in slechts 1 week tijd drie boeken binnenkomen, van mensen zoals ik ze net noem en de ene keer willen mensen weten- wat ik ervan vond, afhankelijk van mijn mening besluiten ze dan, om de dikke pillen ook te lijf te gaan. Zo gaat dat! Maar op een ritje passeren we een kastje langs de weg- waarop in mooie letters staat: neem- ruil- leen of geef!

Ik wierp er een blik in en zag diverse boeken staan die ik wel wilde lezen, maar had zelf niets bij me- en nou weet ik dat het niet hoeft, maar het gaat tegen mijn gevoel in- om alleen te nemen- en niet te geven. Dus vanmorgen, gewapend met twee boeken, op weg naar het kastje, langs de weg….koos twee boeken en zette er twee terug. Wat een geweldig initiatief! Ben blij met mijn aanwinst en weet zeker; als ze uit zijn, ga ik ruilen in het kastje!

... Het ruilkastje ...

Schrijver: An Terlouw, 22 mei 2022


Geplaatst in de categorie: hobby

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 133



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)