Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Waarom is de maan niet rond?

Zeg Oma, kijk eens wat daar nu aan de hemel staat, wat is dat nou? Een vingertje wijst omhoog en Oma zegt- dat is de maan kind, maar waarom Oma is er maar een stukje van dan, waar is de rest? Tja kind, de rest is er wel maar dat zie je niet. Hoe kan dat nou, de zon is rond ‘s morgens en als we wachten tot de avond is ze nog steeds rond, waarom is de maan nu maar een klein stukje- maan dan!

Oma gaat in haar beste doen- proberen uit te leggen van het eerste, tweede, derde kwartier en al die toestanden meer, maar snappen, eerlijk gezegd snapt ze het zelf niet want als ze het goed bekijkt, is de rest van de maan, waar het kleine vingertje naar wijst, domweg niet te zien en eerlijk is eerlijk, ze zegt: Ik ga voor je toveren, over een paar dagen als de lucht helder is, zorg ik ervoor dat de maan er voor jou speciaal- helemaal is?

Een glunderende lach, een vingertje wat naar beneden zakt en een tevreden kind…

... Een klein stukje maan.. ...

Schrijver: An Terlouw, 12 september 2022


Geplaatst in de categorie: natuur

5.0 met 1 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)