Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

In gesprek op een terrasje op het Wagnerplein

De "Arriva"-bus kroop en kronkelde als een slang over de Lage Witsiebaan en zij bereikte de halte aan het Nassauplein waar ik stond te wachten. Het voertuig zou me naar Tilburg Noord brengen waar ik een vriend zou ontmoeten. Ik was ruim op tijd en vóór onze ontmoeting in Zorgcentrum "De Heikant" besloot ik een terrasje te pikken op het Wagnerplein.

Ik ontmoette twee dames: de tante en de oma (twee zussen) van het jonge meisje dat eveneens met mij aan een tafeltje zat.

Mevrouw vertelde over haar werkzaamheden bij Zorgcentrum "De Hazelaar". Ze kon daarmee veel voor anderen betekenen naar eigen zeggen en we kwamen te praten over mijn, kennelijk door de Voorzienigheid tot mislukking gedoemde, leven en bezigheden.

(En hoe betreurenswaardig was het niet dat het geen zin meer had wegens zijn onverwachte en onvermoede, plotselinge vertrek, voor de eens zozeer geliefde en vereerde vriend een groot, fantastisch boeket aan te schaffen bij het bloemenstalletje....)

Schrijver: I,Broeckx
7 november 2022


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

3.3 met 3 stemmen 108



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)