Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Handdoek in de ring

Rob van Gijzel heeft afscheid van de Kamer genomen na 14 jaar lang voor recht en rede gevochten te hebben.
Hij meende dat de onderste steen boven moest komen in de Bouwgeldaffaire(s).
Hij meende dat het niet juist was de deksel op de bouwput te laten terwille van het voortbestaan van het kleurloze Paars II/III en terwille van de loopbaan van Ad Melkert.

De Haagse Pommeranten daarentegen meenden dat dit geen wijze stap was van Rob van Gijzel: hij doet niet meer mee met hun Haagse Spelen.

Idee: Leefbaar Nederland heeft in zijn gelederen nogal wat ex-PvdA'ers met hun hart op de goede plaats (Fortuyn, Nagel etc.). Zou men niet kunnen proberen Rob van Gijzel - na een passende afkoelingsperiode - te betrekken bij de Denktank van LN? De dossierkennis van deze bestrijder van corruptie is ongeëvenaard. Het zou zonde zijn hem met zijn know-how verloren te laten gaan, als men volgend jaar een frisse wind wil laten waaien door de bestofte Haagse burelen.

Bovendien heeft men dan een ministeriabel iemand in de gelederen voor deze en andere economische en morele zaken als LN tot regeringsverantwoordelijkheid zou worden geroepen medio 2002.

Schrijver: C.R., 28 november 2001


Geplaatst in de categorie: politiek

2.5 met 31 stemmen 1.568



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)