Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over werk

arbeidsvitaminen

Voor algemene hygiene wordt de nederlandse familie geacht met de fiets te fietsen gedurende de spaarzame zomervakantiedagen.
De nederlandse driekleur rood en wit en blauw mag dan wapperen om deze sportieve families van gezonde bloede in straffe wind haar plichten proberend te betrachten voor lands algemeen nut.
Langs watertoren en wegwerkzaamheden kan de gezonde nederlandse familie haar fietstour vervolmaken voor algemeen nut en dienstbaar voor lands verdediging.
De vader des gezins rijdt op een Germaan, een aloude fiets.Hij houdt de juiste koers langs algemeen nutsbedrijf en de waterbekkens voor lands dorst.

Het is raadzaam op de kleine wegen kiezelsteentjes te leggen en de driestapsprong te beoefenen om een gezond lichaam te onderhouden dienstbaar voor werkman en fabrieksfluit.
Moeders dienen tijdens de fietsreis geen jonge eenden te voeren indien die op haar pad komen.
Neus vooruit mevrouw en doorfietsen!
Tijdens de arbeidersfietsdagen worden de lichtjes gedoofd gehouden en dient men langs werken voor algemeen nut te rijden en deze te begroeten.
Daar wordt een functionaris voor gepost.
Kinderen moeten flink zijn. En er is een kletsverbod.
Wie driemaal om de molen fietst krijgt een militaire onderscheiding daarna neemt hij of zij een frisse duik in de Rhijn ook wanneer het regent en bij een
lage temperatuur.

Na de fietstocht begeeft men zich naar het poliogebouwtje van het rode kruis waar men na drie uur in de wachtrij te hebben gestaan lezend een nuttig boek aan de beurt is voor een prik in de arm en een prik in de bil en een bloeddruktest voor onze nationale gezondheid.Er wordt ook door de zuster gekeken naar scheve voeten en of men een kromme rug heeft.
Indien dat het geval is krijgt men passende schoenen of een corset met lintjes en strikken.

Het is raadzaam het corset te dragen bij een weinig lichtgevende lamp en zonder mokken en klagen te dragen.
Vaders dienen bloempotten te maken in de fabriek en moeders dienen hun huishoudboekje bij te houden bij de grutter
Kale Henk kan niet meer naar de kapper hoor moeder!

Schrijver: cornil, 10 september 2013


Geplaatst in de categorie: werk

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 113



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)