Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Vooraf zwarte grafkistgevoelens

(voor Imogen Hassall (1942 - 1980))

Je bent geboren op 25 augustus 1942 in Woking.
Je familie bestond uit kunstenaars en zakenlieden. Je opa John en je tante Joan waren illustratoren. Je vader was de dichter/acteur/toneelschrijver Christopher Vernon Hassall en je moeder was de actrice Eve Lynett.
Je vader woonde op Tonford Manor, een huis met een middeleeuwse toren, aan de rand van Canterbury.
Je peter was de componist/acteur Ivor Novello, die een korte relatie met de dichter Siegfried Sassoon had. Hij schreef de musical 'Gay is the Word'. Je vader werkte als tekstschrijver veel met hem samen.

Je studeerde aan de Koninklijke Balletschool, locatie White Lodge in Richmond Park, voor leerlingen van elf tot zestien jaar.
Je studeerde aan de London Academy of Music and Dramatic Art.
Op je eenentwintigste speelde je in de komedie 'De Aarzelende Peer' van William Douglas-Home. Dit optreden was in het Duchess Theatre.

Je debuteerde in het tv-drama 'The Sentimental Agent', met Peter Arne.
Je speelde in 'The Saint' met Roger Moore en in 'The Avengers' met Patrick Macnee.
Je speelde in de komedies 'The Early Bird' en 'Busy for Time', in het tv-drama 'Champion House' met Nicole Maurey en in 'The Wednesday Play'.

Je was getrouwd met de acteur Kenneth Ives, die later hertrouwde met de comedienne/actrice Marti Caine.

Je eerste grote rol was als Tara in de avonturenfilm 'The Long Duel', met Yul Brynner en Charlotte Rampling.
Je speelde de sexy Ayak in 'When Dinosaurs Ruled The Earth', met Victoria Vetri en Magda Konopka.
In 'Carry On Loving' speelde je met Hattie Jacques, Joan Sims en Jacky Piper.
In de drama-film 'The Virgin and the Gypsy' speelde je met Joanna Shimkus, Fay Compton en Kay Walsh.
In de muzikale film 'Toomorrow' speelde je met Olivia Newton-John, die de hoofdrol speelde.
In de avonturenfilm 'El Condor' speelde je met Lee Van Cleef en Marianna Hill.
Je speelde in de komedie 'Take A Girl Like You', met Oliver Reed.
In de psychologische thriller 'Images' speelde je met Susannah York en Cathryn Harrison.
Je laatste film 'Licensed to Love and Kill' was een imitatie van een James Bond film.

Je speelde vaak sexy, nauwelijks geklede rollen en privé deed je niet anders. Je had een grote voorgevel en die wilde je graag laten zien. Een bijnaam duidde op de grote gleuf tussen je borsten.

In januari 1979 hertrouwde je met de acteur Andrew Knox, die zichzelf vier maanden later heeft verdronken in zee. Je was net als hij hevig teleurgesteld in je carrière, die je niet de roem had gebracht, die je voor ogen had.

In de ochtend van 16 november 1980 heb je zelfdoding gepleegd met een overdosis slaaptabletten. Het was anderhalf jaar na de zelfverdrinking van Andrew. Andrew zal je in gedachten gewenkt hebben. Inbeelding? Het zal hoe dan ook meegespeeld hebben, maar ten diepste was jezelf weggezakt in het zuigende moeras van suïcidale depressie.
Je zou die dag met je vriendin, actrice Suzanna Leigh, op vakantie naar Afrika, maar je koos voor een veel verdere reis. Suzanna heeft je in je huis in Wimbledon gevonden.

Je werd achtendertig jaar. Je bent begraven in het Gap Road Cemetery, een verwaarloosd kerkhof.

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 juni 2013


Geplaatst in de categorie: idool

5.0 met 1 stemmen 54



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Petra Hermans
Datum:
9 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
'Joanan, wanneer komt er een levensverhaal,
dat goed afloopt?'

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)