Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Opnieuw geraakt door Cock Robin

De Amerikaanse popgroep Cock Robin ontstond in 1984 en stopte in 1990 voor zestien jaren. De bezielende en knappe zanger is Peter Kingsbery, die keyboard en bas speelt. De bloedmooie zangeres is Anna LaCazio, die nachtclubzangeres in Los Angeles was. Peter is in 1952 in Phoenix geboren en Anna is in 1962 in Los Angeles geboren, als dochter van een Chinese moeder en een Italiaanse vader. De gitarist was Clive Wright en de drummer was Lou Molino. Ze waren alleen in Europa beroemd en met name in Frankrijk.

Enkele hits van hen zijn 'The promise you made', 'Thought you were on my side', 'When your heart is weak' en 'Just around the corner'. In de videoclips zie je een frisse en jeugdige popgroep. Anna danst met opspringende bewegingen in haar rode, Spaanse jurk en schudt met haar gitzwarte haren, terwijl haar pittige, innemende, gepassioneerde zigeunerinnenstem mijn hartchacra wagenwijd opent. De locatie is veelal bij een houten huisje in de woestijn, wat een western-gevoel geeft. Peter draagt keurige, gewassen kleren en straalt een gezonde ijdelheid uit. Zijn stem is fenomenaal krachtig en weergalmend, indringend en groots in het uitdrukken van liefdessmart en andere wanhoop. De magische aantrekkingskrachten tussen de stemmen van Peter en Anna is harmonieus en perfect bij elkaar passend. Daarom klinken ze ook zo geloofwaardig als liefdespaar.

Zoals gezegd gingen ze in 1990 uit elkaar, want vooral Anna was de muziekbusiness even flink zat. Ze wilde graag een gezin stichten en ze verhuisde naar de Mojave-woestijn in Californië. Maar in 2006 begonnen Peter en Anna opnieuw met Cock Robin, zonder Lou en Clive. Het album 'I don't want to save the world' verscheen, later 'Live' en daarna het zesde album 'Songs From A Bell Tower' (2010). In 2006 was Anna op haar 44-ste zwanger van haar man John. Voor 2015 is het album 'The Landing' gepland en een nieuwe tournee. Als ik geluk heb, gaan ze ook in Nederland optreden. Kan ik mijn nostalgie helemaal uitleven. Ik had een maxi-single van 'The promise you made', die ik bijna elke dag draaide, stiekem verliefd op Anna. Gek genoeg zing ik de laatste tijd steeds de zin 'Just around the corner, half away from heaven'. Zomaar na al die jaren...

Schrijver: Joanan Rutgers, 15 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: muziek

2.6 met 5 stemmen 1.395



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 augustus 2014
Niet dat ik normaliter zo'n Pietje Precies ben, maar in dit geval, omdat het een samengebalde basisbeschouwing is, laat ik even weten dat het niet 'half away from heaven' is, maar 'half away to heaven'. Dus naar het zevende hemelgevoel toe!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)