Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Anneke M. van Giersbergen - Rescue Me

De zangeres Anneke M. van Giersbergen is geboren op 8 maart 1973 in Sint-Michielsgestel. Op haar twaalfde reisde ze al met een schoolkoor door Frankrijk. Later nam ze zanglessen.

Op haar negentiende vormde ze samen met de zanger/gitarist Spencer Edgards Duo Bad Breath. Ze deden optredens in Den Bosch.

Op haar eenentwintigste werd ze lid van de metalband The Gathering uit Oss. Met de gitaristen René Rutten en Jelmer Wiersma, de drummer Hans Rutten, de toetsenist Frank Boeijen en de bassist Hugo Prinsen Geerligs.

In 1995 verscheen het album 'Mandylion' en in 1997 'Nighttime Birds'. In 1998 verscheen 'How to Measure a Planet?', met 'Rescue Me'. In 2000 verschenen het live-album 'Superheat' en 'if_then_else'. In 2002 'Black Light District' en in 2003 'Souvenirs'. Op 11 februari 2003 trouwde Anneke met de drummer Rob Snijders.

In 2004 verscheen het live-album 'Sleepy Buildings'. Op 20 februari 2005 werd de zoon van Anneke en Rob geboren, Finn. In 2006 verscheen 'Home'. In 2006 ontving ze een Duiveltje van het Nationaal Pop Instituut, omdat ze door haar collega's tot beste zangeres van Nederland was gekozen.

Na haar laatste concert met The Gathering in augustus 2007 verliet Anneke de band. Ze vormde de band Agua de Annique met haar man Rob, de basgitarist Jacques de Haard en de zanger/gitarist Joris Dirks. In 2007 verscheen het debuutalbum 'Air', in 2009 'Pure Air' en 'In Your Room' en in 2010 'Live in Europe'.

Vanaf 2011 ging Anneke verder onder haar eigen naam. Met de drummer Martijn Bosman maakte ze in 2011 de kindervoorstelling 'De beer die geen beer was', naar een boek van Frank Tashlin. In 2012 verscheen 'Everything is Changing' en in 2013 'Drive', samen met Rob en de basgitarist Joost van Haaren.

Op 22 april 2014 vormde ze samen met de muzikant Arjen Anthony Lucassen het muzikale project The Gentle Storm. In maart 2015 verschijnt het dubbel-album 'The Diary'. Verder is Anneke lid van Maiden uniteD en van Globus.

Schrijver: Joanan Rutgers, 24 december 2014


Geplaatst in de categorie: muziek

4.0 met 1 stemmen 129



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)