Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Je eenzaamheid hield je achterwege

(voor Doris Arden (1946 - ?))

Je bent geboren in 1946 in het Beierse Trostberg. Bergen aan troost heb je helaas niet gekregen. Je ouders hadden het niet breed en als jong meisje werkte je in München als barbediende. Via deze slonzige werkzaamheden kwam je in contact met een filmregisseur uit de pornografische sector. Jij kon het geld goed gebruiken en je had nog nooit zoveel aandacht gekregen. Je dacht dat het ook om jou ging, maar je werd louter als lustobject gebruikt. Je probeerde daarnaast een serieuze filmcarrière in gewone films op te bouwen.

In 1967 debuteerde je in de zwart-witte misdaadfilm 'Slachting in de onderwereld' van Ernst Hofbauer. In datzelfde jaar speelde je ook in 'Carmen, Baby' van de Amerikaanse pornoregisseur Radley Metzger, gebaseerd op een roman van Prosper Mérimée. Uta Levka had de hoofdrol. Het is een erotische versie van de opera Carmen.
In 1968 speelde je Eva in 'So viel nackte Zärtlichkeit' van Günter Hendel, met de Indonesische Erika Remberg in de hoofdrol.

In 1969 speelde je als Elsie de hoofdrol in 'Graf Porno und seine Mädchen' van Hendel. Als Biggy speelde je de hoofdrol in 'Eros Center Hamburg', eveneens van Hendel.
In 1970 speelde je in: 'Dr. Fummel und seine Gespielinnen', met Veronika Faber, 'Abarten der körperlichen Liebe', met Christine Schuberth in de hoofdrol, en 'Graf Porno Blast zum Zapfenstreich', met Rinaldo Talamonti in de hoofdrol.
In 1971 speelde je Frau Kossmann in 'Hausfrauen-rapport 1: Unglaublich, aber wahr'. Je speelde de hoofdrol in 'Ehemänner-Report' en in een komedie van Rob Houwer en Eberhard Schröder, die in 1974 op zijn 40-ste in München overleed.

Je verscheen als soft-naaktmodel in tijdschriften als 'Girl Illustrated', 'Wochenend', 'Sexy' en 'Pulp'. Je natuurlijke schoonheid werd verlaagd tot potsierlijke poses in wanstaltige kledij als een astronautisch pak.

In 1972 was je grote doorbraak als Schwester Amalthea in 'Die Klosterschülerinnen' van Schröder. Ook met Sascha Hehn. Je had de hoofdrol in 'Die Auto-Nummer - Seks auf Rädern', 'Die Jungen Ausreisserinnen' en 'Krankenschwestern-Report'. In 1975 speelde je in twee afleveringen van Derrick; 'Pfandhaus' en 'Hoffmanns Höllenfahrt', naast Horst Tappert en Fritz Wepper.

Na een mislukte liefdesrelatie speelde je in 1975 ook in de Belgische film 'Verbrande Brug' van Guido Henderickx, met Jan Decleir. Je speelde Monique. Ook met John Kraaykamp en Rita Corita.
In 1978 speelde je als Susann de hoofdrol in 'Der Seks-Agent'. Ook met Claudine Beccarie, Sylvia Engelmann en Carole Gire.
In 1979 speelde je samen met Bert Apspoel de hoofdrol in het drama 'De proefkonijnen' van Hendrickx. Ook met Jan Decleir en Peter Faber.

In 1983 speelde je een groenteverkoopster in de aflevering 'Die spanischen Stunden' van de tv-serie 'Unsere schönsten Jahre'.
Van 1979 tot 1985 speelde je in zes afleveringen van 'Der Alte', naast Siegfried Lowitz en Michael Ende. Verder speelde je nog in drie afleveringen van de tv-serie 'Polizei-inspektion 1', met Walter Sedlmayr als hoofdrolspeler.

Jij speelde jouw laatste rol in 'Der Schatten', een aflevering van 'Polizei-inspektion 1', uitgezonden op 26 november 1985. Ergens daarna heb je op een dag een einde aan je leven gemaakt. Hoogstwaarschijnlijk werd je niet ouder dan veertig jaar. Je film-carrière is je meest duidelijke biografie. Je zei, dat je een prachtig beroep had, want als je eenzaam was, dan kon je jezelf toch volkomen uiten/manifesteren. Toch bleek die uitlaatklep niet genoeg om je fundamentele eenzaamheid te helen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 7 januari 2015


Geplaatst in de categorie: idool

4.3 met 3 stemmen 120



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
8 januari 2015
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Het was niet bedoeld als kritiek, gewoon verbazing, en zoiets zet me aan het denken. Tegenwoordig vind je vaak van de meest onbekende mensen nog wel een overlijdensadvertentie of bidprentje op internet. Mijn fantasie zal wel met me op de loop gaan, maar misschien wilde ze onder een ander naam verder leven, en is ze helemaal niet dood. Ik kwam een naamgenoot tegen van haar die twee jaar geleden stierf in amerika, dertien jaar ouder ook, waarmeer ik doorfantaseerde dat ze misschien loog over haar leeftijd om bepaalde rollen te krijgen. Het zou een script voor een boek of film kunnen zijn, maar voor de rest is het ongetwijfeld alleen mijn verbeelding.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
8 januari 2015
Het is niet alleen vreemd dat haar overlijdensdatum onbekend is, maar ook dat er zo weinig over haar biografie bekend is. Ik twijfelde daarom om haar te behandelen, maar iets in mij vond haar toch te belangrijk om haar voorbij te laten gaan. Gelukkig kon ik terecht bij haar filmische erfenis, anders had ik niets voor handen. Misschien weet Rob Houwer iets meer, maar die weet ik niet zo 1-2-3-4 te bereiken. Misschien weet iemand anders de draad op te pikken en er meer garen van te spinnen. Mij best.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
7 januari 2015
Email:
gabrielamommersyahoo.com
Vreemd dat haar datum van overlijden niet bekend is.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)