Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Bovendien geridderd, dus 'Sir'

Lewis C.(arl) D.(avidson) Hamilton MBE, Most Excellent Order of the British Empire, is van 7 januari 1985, werd in Stevenage, een Engels district in het -shire-graafschap Hertfordshire dat 88.000 inwoners telt, geboren en is een Britse Formule 1-coureur en 7-voudig wereldkampioen. Deze wereldtitels heeft Hamilton in een tijdsbestek van 12 jaar, vanaf 2008 tot-en-met 2020 op zijn naam geschreven. Dit realiseerde deze sublieme coureur in zowel 2008, 2014 en 2015 als in achtereenvolgens 2017 tot-en-met 2020.

Als eerste coureur heeft Hamilton 100 pole positions, een term uit de gemotoriseerde sporten, die de beste startplaats voor de wedstrijd aanduidt, gerealiseerd. De term pole position is uit de paardenraces afkomstig, waar de nummer één, no. 1, aan de binnenkant van de baan aan de binnenste paal mag starten. Max Verstappen heeft er inmiddels 4 op z'n naam staan, terwijl Hamilton er inmiddels 100 heeft geregistreerd. Met de aantekening dat Max Verstappen sinds 2015 actief is en Lewis Hamilton reeds sinds 2007. Met een gemiddelde van 18 tot 20 races per seizoen, de reeds hiervoor genoemde 100 pole positions en in totaal 98 zeges, waarbij Hamilton aansluitend excelleerde in de seizoenen 2018, 2019 en 2020, is Lewis Hamilton naar alle waarschijnlijkheid de beste Formule 1-coureur.

Met een hart voor onze planeet met alles en iedereen die op onze globe bivakkeert; daarom is Lewis Hamilton eveneens veganist. Een veganist is iemand die een levenswijze volgt, waarbij noch dierlijke of animale producten worden gegeten noch op een andere manier gebruikt...!

... Goed dat ook in de gemotoriseerde (sport)wereld wordt nagedacht en gehandeld om leefomgeving en milieu zoveel mogelijk te ontzien...! ...

Schrijver: Annejan Kuperus
27 mei 2021


Geplaatst in de categorie: sport

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 178



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)