Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kan iemand de Arabische tekst op deze vlag vertalen ?

Ik heb een tijdje gelogeerd in een gemeenschapshuis waar voornamelijk spelletjesfanaten leefden. Dag en nacht werd er voornamelijk geschaakt. Een Belgisch kampioen schaken is daar vleesgeworden werkelijkheid geworden.
Maar niet ik. Die dagelijkse zogenaamde hersengymnastiek, die niets met hersenen, maar op de eerste plaats met competitie te maken had, was niet aan mij besteed. Ik dacht, gefascineerd door een andere cultuur dan de vendelzwaaiende cultuur. Ik dacht: ik leer Arabisch.

Na enige tijd leerde ik de sierlijke krullen onderscheiden /begrijpen. Jaren later werd er vanuit de stad Antwerpen een oproep gelanceerd. Iedereen mocht een eigen vlag schilderen, die dan de straten van de stad zou versieren. Ik schilderde een vlag. Met daarop een Arabisch woord. Een tijdje terug poste ik ergens op een veelgelezen gemeenschappelijke discussieblog, het filmpje met de vlag.
Met de vraag: 'kan iemand de Arabische tekst op deze vlag vertalen?'
Als u het niet kunt, vraag het aan een vriend met Arabische roots.
Dat wil ik hier wel eens herhalen.

Ga uw gang!


Zie ook: http://video.google.com/v...ay?docid=-237663700549126022&q

Schrijver: verfaillie ed, 11 februari 2007


Geplaatst in de categorie: taal

3.5 met 2 stemmen 1.283



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Richard
Datum:
28 maart 2007
Wat bedoel je met "Dat wil ik hier wel eens herhalen"?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)