Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

ben ik een softie of is zij een aso

In mezelf preutelend rijd ik de immens volle parkeerplaats over. Geen plekje vrij. Koopavond, dan is het altijd druk. Nog maar eens proberen. Aan het eind van mijn tweede rondje zie ik een jonge vrouw kwiek naar haar auto lopen. Ha, dat is een plaatsje voor mij. De vrouw draagt een doos boodschappen onder haar arm als is het een Louis Vuitontas. Hooggehakte laarzen stappen gehaast naar de achterkant van een royale gezinswagen. Leuk type denk ik. Beetje brutaal, maar goed gekleed en een levenslustige uitstraling. Nonchalant zet ze de boodschappen in de auto en trippelt naar de bestuurdersplaats. Ze zit al, de auto wordt gestart. Geen autogordel om, hup telefoontje aan het oor. Handig manoeuvreert ze met één hand de loodgrijze vierwieldrive uit de smalle parkeerplaats.

Ik heradem, hè, hè dat is boffen. In één keer wil ik de vrijgekomen plek indraaien. Stop! Dit is een invalidenparkeerplaats, dus niet voor mij. Weliswaar ben ik broos van bot en loop ik met een stok, ik heb geen invalidenparkeerkaart dus mag ik hier niet staan! Als ik voor de derde keer mijn rondje parkeerplaats rijd denk ik tobberig: ben ik nou zo'n softie of is die mooie, gezonde, jonge vrouw een aso?

Schrijver: dieneke smink, 29 maart 2007


Geplaatst in de categorie: moraal

2.6 met 5 stemmen 955



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)