Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Literatuur

Nou, dit gaat 'm worden dus. Geen stukkie, geen verhaaltje, geen hartenkreet, de kleine mensch uitgeschakeld. Neen, echte woorden die overkluizend het kanaal de wielewielewaal uitfoeterend wijzen op het prachtgezang van de nachtegaal, op de merel die complex zichzelf nafluit. Voorspelbaar saai, die grote hoogte, en verder dan dat komt voornoemd gevleugelte niet.

Schielijk stoppen met onverantwoord dikke woorden, je wordt er alleen maar literatureluurs van. Dikke woorden, omgangstaal van de omhooggevallenen.

Schrijver: Fred, 14 juni 2007


Geplaatst in de categorie: literatuur

2.5 met 6 stemmen 931



Er zijn 12 reacties op deze inzending:

Naam:
Frederik
Datum:
18 juni 2007
Email:
roelofhotmail.com
Ik schrijf al decennia lang. Ben dus niet laf. Je bent het spoor bijster, lees ik net. Eindelijk zelfreflectie!
Naam:
Fred
Datum:
18 juni 2007
Frederik, schrijf!
Die laffe zelfkant van jou ken ik nu wel.
Of durf je niet ?
Naam:
Frederik
Datum:
17 juni 2007
Email:
roelofhotmail.com
Het uitgekauwde vooroordeel als zou literatuur ´saai´ zijn wordt hier nog maar eens even herhaald. Het is alsof een filmmaker de kijker twee uur lang met een egaal zwart beeld opzadelt en vervolgens diezelfde kijker (die hierop kritiek levert) verwijt dat hij - hoe elitair! - naar bewegende beelden verlangt. Literatuur is helemaal niet saai: Fred is het.
Naam:
Azijnpisser
Datum:
16 juni 2007
Geniet er maar van, foute man, zolang het nog kan, hierna ben je mijn gelijke.
Naam:
Frederik
Datum:
15 juni 2007
Email:
roelofhotmail.com
Heerlijk, al die reacties :-)
Zelfs de beruchte U-pagina van de Volkskrant kan hier niet tegenop.
Naam:
Vondel
Datum:
15 juni 2007
Wat een gekrakeel hier om letteren, is de evolutie misschien aan Frederik voorbij gegaan ?
Naam:
Mensje
Datum:
15 juni 2007
Frederik, houd toch eens op met dat gedonder.
Naam:
Driek
Datum:
15 juni 2007
Wat zeurt die Frederik nu, moeten we soms terug naar de Gouden Eeuw ?
Naam:
Geert
Datum:
15 juni 2007
Ik vind dat Fred best wel leuke dingen zegt, zo af en toe.
Naam:
Nathalie Mahlstrohm
Datum:
15 juni 2007
Hoe hoog kun je vallen, Frederik ?
Naam:
Fred
Datum:
15 juni 2007
Dezelfde minachting die ik heb voor jou, Frederik, letterlijk. Overigens is het innoverend, ben jij een naar zijlijn-menneke en heb ik gewoon gelijk......
Naam:
Frederik
Datum:
14 juni 2007
Email:
roelofhotmail.com
Innovatief! En met de gebruikelijke minachting voor de letteren.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)