Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Brief aan een vriend

Door jou kan ik weer lachen en denken en huilen en dromen.
Met jou praat ik over wat mij bezighoudt.
Voor jou voel ik anders dan is toegestaan. Toegestaan in deze wereld. In deze wereld waar het draait om logica. Waar jij je houdt aan logica en waar ik me conformeer aan logica.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben dankbaar dat ik je heb leren kennen. Ondanks het feit dat ik het daar ook bij laten moet.
Je zult denk ik nooit echt helemaal begrijpen wat je impact is op mij. Waarom juist jij en ik elkaar zijn tegengekomen.
Dus soms vertel ik je wel hoe ik me voel en wat ik denk maar met een reserve.
Die reserve voel jij ook. Dan vraag je me waarom ik niet alles geef en uitleg en waarom ik "niet gewoon" mijn hele ziel en zaligheid bij je kwijt wil.
Het waarom ligt voor mij voor de hand. Ik zou het best willen maar het zou te vroeg zijn volgens mij.
Misschien zelfs wel een paar levens te vroeg. Dus ik doe zoals ik hoor te doen. Ik heb sporadisch heel fijne gesprekken met je. Ik zorg vaak dat ik toevallig bij jou in de buurt ben en pas me daarna aan.
Jij weet dat ik een kameleon ben. Voor dit leven wel fijn maar ik beloof je: zo makkelijk kom je niet van mij af.
We zullen elkaar weer ontmoeten en met de informatie van het heden de toekomst tegemoet rennen.

Tot die tijd heb ik alle respect voor jouw keuzes en sta ik ook voor 90% achter mijn keuzes.
Maar jij weet dat die ene 10% wel eens de overhand zal nemen.
Misschien niet nu maar...tijd lost alles op, zo heb ik van jou geleerd.

Schrijver: Mara, 6 september 2007


Geplaatst in de categorie: vriendschap

2.0 met 85 stemmen 7.832



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Medine
Datum:
24 april 2008
Email:
missy_g_61hotmail.com
deze brief beschrijft de relatie tussen mij en mijn beste vriendin...
heel diepzinnig
proficiat!
Naam:
carolina
Datum:
13 september 2007
Alsof ik mijn eigen ervaren en voelen van een vriendschap zag neergeschreven. Ongelooflijk.
Dank je wel.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)