Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Alles of niets?

De Sinterklaasdrukte kwam al weer dichterbij.
Het was soms al zo bedrijvig dat je mensen al met een kerstboom zag lopen. Dat is natuurlijk wel erg vroeg.
Maar ja, wie weet vieren die lui wel geen Sinterklaas en willen gewoon vast iets gezelligs in huis. Alles is mogelijk toch.

Het is tegenwoordig een gekkenhuis. Iedereen werkt, of je nu kinderen hebt of niet. Overal moeten de agenda's getrokken worden. Ook en eigenlijk speciaal voor je sociale contacten, die meestal beperkt blijven tot de allernaaste familie. Je kinderen die op allerlei clubjes zitten, vooral om ze overal aan mee te laten doen.
Stel je voor dat ze te veel afsteken bij die andere kindertjes die dat wel allemaal konden en deden.
Je zou er een beetje gestoord van worden.

Deze drukte is meestal "het gevolg van".
Het begint dan met een relatie tussen een man en een vrouw en ja…..
Van alles komt er dan bij kijken, een huis kopen, een trouwdag plannen, kinderen ja of nee?
Alles wordt op de weegschaal gelegd, zou dat wel volmaakt te regelen zijn?
Je moet natuurlijk ook minimaal 3 maal per jaar er even tussen uit.
Avontuurlijke reizen, want later, ja later dan kan dat niet meer.

Dan de verjaardagen. Daar moet toch zeker iets aparts van gemaakt worden en natuurlijk alles op afspraak.
Nee zoals vroeger …? dat kon toch niet meer.
Als ouder bekijk je al die bedrijvigheid en denkt bij jezelf: “Was ik vroeger ook zo?”

Het enige wat je als ouder kunt doen is begrip te tonen voor al dat nerveuze en denken:
“Het komt allemaal wel weer op zijn pootjes terecht, maar wat ben ik blij dat ik niet meer aan dat gehaast mee hoef te doen"

Schrijver: Eva Mensch, 23 november 2007


Geplaatst in de categorie: tijd

2.7 met 7 stemmen 495



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)