Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Toverwoorden

Vandaag heeft mamma toverwoorden gesproken, al was zij zich hier niet bewust van.
Ik was bij haar op bezoek, en we zaten samen in de woonkamer een kopje thee te drinken.
Het was niet voor het eerst dat mamma een gesprek besloot met de opmerking ‘Jah Stef, je hebt een heleboel plannen, alleen wanneer ga je ze nu eens in de praktijk brengen?”

Ik had me dan altijd aangevallen gevoeld en baadde in het gevoel van onbegrip, omdat mijn moeder niet scheen te begrijpen, hoe graag ik wilde bereiken, waar ik altijd over gesproken had.
En dit was vooral mijn boek, mijn autobiografie.

Maar dit keer was mam nog niet uitgesproken. Ze zei erachteraan “ik ben hartstikke nieuwsgierig…”
Mijn hart maakte van binnen een sprongetje.
Zovaak hadden we het erover gehad, zo vaak had het gesprek een leeg en onbegrepen gevoel bij me achtergelaten, maar nu was dit anders.
Mamma had toverwoorden gesproken, die tot gevolg zouden hebben, dat toen ik 's avonds thuis kwam, meteen achter de computer kroop om te schrijven.

Schrijver: stephanie-joy, 28 maart 2008


Geplaatst in de categorie: moraal

2.3 met 3 stemmen 369



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)