Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Reclame van de overheid.

Ik kon mijn oren niet geloven, toen er een spotje op de televisie kwam dat begint met de woorden "Na de laatste klap vond ik het genoeg. Zo kan het niet meer, ik zei: ik wil hier samen uitkomen".

Ik dacht even dat ik misselijk werd, wat is dit nu voor een raar iets.
Iedereen die ooit mishandeld is weet dat dit onmogelijk is.
Zo iemand verandert echt niet en die zit echt niet te wachten, totdat er gezegd wordt om samen in behandeling te gaan.

Ik ben er niet trots op om te zeggen dat ik nog wel eens de verkeerde vrienden in mijn leven gehad heb. En dat ik helaas maar al te vaak met blauwe ogen gelopen heb.
Maar iedereen die al eens klappen gekregen heeft in zijn of haar leven - en dan bedoel ik echt iedereen zelfs kinderen of ouders want daar gebeurt het ook - iedereen die al in zo situatie heeft gezeten, zal dit beamen:

DIT VERANDERT NOOIT.

Overheid waar zijn jullie mee bezig? Komt dit soms omdat scheiden bij C.D.A. en Christen Unie een verboden iets is?
Of is dit een nieuwe manier van bezuinigen: als mensen bij elkaar blijven vallen de vrouwen niet terug op hulp van de regering!

Het is misschien niet zo aardig geschreven van mij, maar ik denk dat ieder die mishandeld is het verschrikkelijk vindt dat deze raadgeving van onze overheid zo misleidend is.

Schrijver: E van Dam, 1 oktober 2008


Geplaatst in de categorie: geweld

4.2 met 22 stemmen 1.578



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Ron
Datum:
8 maart 2010
en ik ben nu al zo vaak geconfronteerd met mensen die mishandeld zijn, dat ik me begin te schamen voor het geslacht man. En wat naar buiten komt is nog maar het topje van de ijsberg. Wat bezielt zovelen van ons.
Aan alle mannen: hou je poten thuis!
Naam:
Eva
Datum:
20 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Graag gedaan Annemarie,ik weet alleen niet of het helpt. Maar van één ding kan je zeker zijn.
Dat je niet alleen staat in deze problematiek.
Naam:
Annemarie
Datum:
9 oktober 2008
Bedankt Eva dat je dit aan de orde hebt willen brengen.
Ook ik heb helaas huiselijk geweld meegemaakt.
En toen ik deze bewuste reclame hoorde, kreeg ik het helemaal benauwd.
Naam:
Eva
Datum:
2 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Ik ben blij dat jij de boodschap begrijpt.
Want voor hoeveel mensen is dit niet de harde waarheid.
En nu praten we nog alleen maar over lichamelijke en nog niet over de geestelijke tirannie.
Naam:
Iris
Datum:
1 oktober 2008
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Hoe goed zeg je het. Het passend beeld bij jouw verhaal doet me huiveren; het spreekt boekdelen; het zegt meer dan woorden kunnen zeggen.
Ik wens je sterkte.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)