Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De romantiek zit even niet in de lucht.

Hoe jammer het is, de romance die ik met mijn buurman wilde opbouwen is mislukt.
Het ging niet en wat er niet is, dat is er niet.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet jammer vind, ook al ben ik degene die gezegd heeft dat het niet ging.

Het brengt verdriet met zich mee en helaas weer wat meer eenzaamheid.
We hebben afspraken gemaakt; omdat mijn buur graag een andere relatie wil, blijf ik nu meer uit zijn buurt.

Niet meer samen boodschappen doen, samen geen frietjes meer eten en niet meer samen de hond uitlaten.
Daar heb je ze weer die vervelende tranen. Hoe goed ik het begrijp, dat wil niet zeggen dat het geen pijn doet.

Dapper probeer ik opnieuw de nieuwe leegte te vullen. Ik ga nu een dag later boodschappen doen en alleen, best wel weer wennen.
Op de een of andere manier gaat iets met zijn tweeën doen makkelijker.

Zelfdiscipline of dat ik dat al niet genoeg moet opbrengen!
Gek word ik er soms van. Ook mijn inkopen veranderen en ik ben zo'n gewoontedier geworden.

We slaan ons er wel doorheen en wie ben ik: het zonnetje schijnt.
En ineens denk ik aan mijn overleden moeder: als de zon onverwacht schijnt, dan kijkt mijn moeder op mij neer. Dat was ooit eens afgesproken door ons.

En zie de zonnestralen schijnen binnen terwijl er hier toch regen was voorspeld. Ik ga gauw boodschappen doen en aan de fijne momenten uit mijn leven denken.
Uit eindelijk blijft mijn buur mijn buur en als wij elkaar ergens voor nodig hebben zijn wij er nog steeds.

Want de vriendschap blijft bestaan en daarom wil ik hem zeker de ruimte geven om een nieuwe relatie te beginnen, al is dan niet met mij.

Veel succes buurman! Je heb recht op iemand die meer in je ziet dan alleen een broer.

Schrijver: E van Dam, 2 oktober 2008


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

4.3 met 10 stemmen 1.124



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva van Dam
Datum:
3 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Ja Eva ik denk dat je gelijk heb wat de kosmos betreft. Dat zonnetje heb mij al door veel problemen heen geholpen.
Bedankt voor je steun.
Naam:
Eva
Datum:
3 oktober 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Beste iris bedankt voor je begrip.
Want het was niet echt makkelijk maar bij mij zal eerlijk zijn,altijd op de eerste plaats staan.
Naam:
Iris
Datum:
3 oktober 2008
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Dat is Eva: 100% genereus (naast al haar andere goede eigenschappen). Sterkte, Eva!
Naam:
.Eva Mensch
Datum:
2 oktober 2008
Email:
Menschevagmail.com
Tjonge meis, het leven zit niet altijd mee.
Maar een relatie beginnen als de chemie er niet is?
Heel verstandig dat je er mee gestopt bent.
Ik vind het heel positief dat je ook in deze situatie weer de positieve kanten durft te zien.
Waar een afspraak met je moeder al niet goed voor is.
Als je gelooft dat de kosmos jou goed gezind is, komt alles in orde.
Wie weet wat er nog allemaal voor jou in het vat zit.
Je verdient het! zeker weten!!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)