Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geluk

Neem je leven in eigen hand, dat is iets wat je moet doen wil je het leven dat je leeft een andere maar positievere wending geven.
Elk mens zal het uiteindelijk zelf moeten doen.
Het is niet voor niets een gezegde en een waarheid als een koe: “Je komt alleen en je gaat alleen”.

Waarom hebben mensen problemen, voelen zich vaak somber?
Dat hangt af van de keuzes die ze maken, denk ik.
Vooral het kunnen maken van de juiste keuzes is een noodzaak wil je het enigszins gezellig voor jezelf maken.
Natuurlijk kun je er voor kiezen alleen maar lol te willen maken, maar zoals met alles dien je voor het juiste evenwicht te zorgen.

Wat elk mens nodig heeft is liefde in zijn leven: zonder liefde leef je niet goed en ben je eenzaam en somber.
Liefde kan je op veel manieren tegenkomen.
Een liefde zichtbaar in allerlei relaties, liefde voor de natuur, voor je hobby, voor je werk enzovoorts.

Zelf ben ik niet zo gelukkig in de traditionele liefdesrelaties.
De mijne beperken zich momenteel tot het geven van aandacht aan vriendinnen en mensen in het algemeen.
Genieten van het kleine grut onder de vogels, de musjes en van het babbelen met mensen over van alles en nog wat.
Wat maakt mijzelf somber?
Als ik niemand zie op een dag, of als ik merk dat één van mijn kinderen niet goed in zijn vel zit.
Machteloos voel ik me dan.
Helaas ik kan ze niet dragen, ze zijn volwassen.

Kon ik maar tegen alle mensen die somber zijn zeggen: “zet de eerste stap in de goede richting, ook al is die in het donker, dan heb je een begin gemaakt op weg naar een ander leven”.
Leer te lachen!
Helaas merk ik dat ik dat soms ook tegen mijzelf moet zeggen, vermoedelijk ook de reden dat ik dit schrijf.

Geluk is de kunst om van de bloemen waar je bij kunt een mooi boeket te maken.
Dit las ik eens en dat is inmiddels mijn lijfspreuk geworden.

Schrijver: Eva Mensch, 12 oktober 2008


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.1 met 10 stemmen 564



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
22 november 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Eva ik denk dat je een prachtig boeket heb geschikt. Het vertrouwen in het goede is voldoende aanwezig. Veel sterkte toe gewenst.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)